هزینه حاشیه نشینی در اصفهان پائین است

هزینه حاشیه نشینی در اصفهان پائین است

به نقل از ایمنا به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، کوروش محمدی، صبح امروز شنبه _۱۶ شهریورماه_ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان، اظهار کرد: مرکزی با پوشش جمعیتی مناسب با ظرفیت ۶۰۰ نفر مرد و ۱۰۰ نفر زن برای مبارزه با مواد مخدر و صیانت از بهبودیافتگان حوزه مصرف مواد مخدر در مساحتی بالغ بر ۵ هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی افزود: مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان یکی از بی‌نظیرترین مراکز در کشور خواهد بود، با راه اندازی این مرکز مبحث ماده ۱۶ در استان به خوبی پیگیری خواهد شد. تاکید و حساسیت ویژه‌ای در استانداری اصفهان برای مبارزه با مواد مخدر استان وجود دارد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان ۹ منطقه مهاجر پذیر دار، هزنیه‌های حاشیه نشینی در این شهر بسیار پایین است، در اصفهان شاهد صدور ناهنجاری ها به سمت مرکز شهر هستیم و کارتون خواب‌ها هم چهره شهر را نامناسب می‌کنند و این امر یکی از معضلات اصلی شهرداری اصفهان و شورای شهر هستند.

وی ادامه داد: احداث مرکز جامع آموزش و توانمند سازی افراد ناتوان یک امر بسیار مهم است و منابع و اعتبارات را نباید بدون برنامه ریزی در این زمینه هزینه کنیم. نباید معتادان بدون حمایت اجتماعی در بستر جامعه رها شوند و رویکرد های اجتماعی ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به اصلاح دارند. برای متکدیانی که درگیر اعتیاد شده اند به دنبال روش های نوین کاربردی هستیم.

محمدی اضافه کرد: اعتبارات ماده ۱۶ اصفهان بسیار اندک و ناچیز است و باید افزایش پیدا کند، در این زمینه مجبور هستیم از شهرداری ها کمک بگیریم ،باید اعتبارات ماده ۱۶ به صورت متمرکز پیگیری شود. باید در مبحث درمان و صیانت از معتادان، حمایت استانی و کشوری صورت گیرد.

وی ادامه داد: به منظور بهره برداری از مرکز جامع کاهش آسیب در اصفهان سه میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در نظر گرفته شده و شهردار اصفهان در این زمینه کمک شایانی کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات