موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران (ITECC) یک دوره آموزشی با عنوان «مقررات صادرات و واردات» و یک کارگاه آموزشی با عنوان «مقررات گمرکی واردات و ترخیص کالا» ویژه تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌کند.

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران (ITECC) یک دوره آموزشی با عنوان «مقررات صادرات و واردات» و یک کارگاه آموزشی با عنوان «مقررات گمرکی واردات و ترخیص کالا» ویژه تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌کند.


اتاق بازرگانی تهران در تداوم ارائه خدمات آموزشی به اعضای خود و جامعه فعالان اقتصادی، یک کارگاه و یک دوره در تقویم آموزشی خود قرار داده که هدف آن، افزایش آگاهی، دانش و توانمندی فعالان اقتصادی به‌ویژه جوانان در مورد فرآیند تجارت خارجی است.

مخاطبان این دو برنامه‌ آموزشی اتاق تهران نمایندگان تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی هستند که کار تجارت خارجی را آغاز کرده یا در نظر دارند وارد این کسب و کار شوند و باید از مقررات صادرات و واردات و قوانین گمرکی اطلاع کافی داشته باشند.

دوره آموزشی مقررات صادرات و واردات

دوره آموزشی مقررات صادرات و واردات در روزهای دوشنبه 15 و 22 مهرماه و در ساعات 15 الی 19 برگزار می‌شود. لازم است توضیح داده شود که شرکت در این دوره آموزشی برای نمایندگان تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق تهران رایگان بوده و به همراه داشتن معرفی‌نامه از تشکل مربوطه الزامی است.

آشنایی با بانک‌های اطلاعاتی در حوزه تجارت خارجی، آشنایی کامل با فرایند واردات، بایدها و نبایدهای صادراتی در ایران، حقوق مکتسب واردکنندگان، حقوق مکتسب صادرکنندگان، آشنایی با شیوه‌های رسمی ورود کالا، سازمان‌ها و کمیته‌های ذی‌مدخل در امر صادرات، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌مدخل در امر واردات، آشنایی با قوانین و تسهیلات و رویه‌های خاص ورود برای واحدهای تولیدی از جمله سرفصل‌های آموزشی در این دوره است.

کارگاه آموزشی مقررات گمرکی واردات و ترخیص کالا

کارگاه آموزشی مقررات گمرکی واردات و ترخیص کالا که به منظور ارتقای دانش تجاری تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق تهران تدارک دیده شده است، روز 29 مهرماه به مدت چهار ساعت آموزشی از ساعت 15 الی 19 در موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران برپا خواهد شد.

سرفصل‌های آموزشی در این کارگاه، شامل مواردی چون تعاریف و اصطلاحات مرتبط شامل اظهار کالا، اظهار خلاف واقع، اماکن گمرکی، قلمرو گمرکی، حقوق ورودی، صاحب کالا، ترخیص، انواع رویه‌های گمرکی و اسناد مورد نیاز به منظور انجام تشریفات گمرکی جهت کالای وارده به کشور، انواع رویه‌های گمرکی صادراتی و فرایند انجام تشریفات، نحوه تعیین ارزش کالای ورودی و صدوری در گمرک، تبیین و تحلیل تشریفات قبل و بعد از اظهار کالا به گمرک و مصادیق مهم معافیت‌ها و ممنوعیت‌های گمرکی خواهد بود.

علاقمندان به شرکت در این دو برنامه آموزشی می‌توانند با تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام به آدرس ایمیل Edu@tccim.ir آمادگی خود برای حضور در این دوره را اعلام کنند. ضمن این که امکان ثبت‌نام به صورت آنلاین از طریق سایت اتاق تهران نیز فراهم است.

هم‌چنین مخاطبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های 88107732 و 88107723 تماس بگیرند. با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت حضور در این دو برنامه با متقاضیانی است که زودتر ثبت‌نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات