طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند افتتاح شد

هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی، طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای پروژه آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تامین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت .

" حسین امامی" افزود: این پروژه در مجموع شامل دو مخزن 5000 مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال با لوله چدن 600 میلی‌متری، هفت حلقه چاه، 10 کیلومتر خطوط جمع آوری چاه‌ها و 10 کیلومتر شبکه انتقال برق است .
وی اعتبار این طرح را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر دو دستگاه پمپ با دبی 180 لیتر در ثانیه نصب شده که آب چاه‌های محمدشهر را به مخزن 3 هزار متر مکعبی تصفیه‌خانه بیرجند انتقال خواهد داد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند در ادامه پروژه آبرسانی از محمدشهر به بیرجند در دستور کار قرار گرفته است و این پروژه تابستان امسال توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه در دشت مختاران، اجرای خطوط جمع‌آوری آب و شبکه برق چاه‌ها، احداث مخزن جمع آوری یکهزار مترمکعبی و خرید و اجرای ۶۰ کیلومتر خط انتقال را از دیگر مشخصات فنی این پروژه اعلام کرد .

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند که منجر به اتمام طرح بزرگ آبرسانی به بیرجند نیز خواهد شد، حدود یکهزار میلیارد ریال است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: اعتبار سال جاری طرح دشت مختاران حدود ۲۱۰ میلیارد ریال بوده‌است که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات