همزمان با هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی برگزار شد :  مانور آمادگی و ایجاد هماهنگی بین گروه های عملیاتی در زمان ریخت و پاش مواد شیمیایی در نیروگاه شهید مفتح

همزمان با هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی برگزار شد : مانور آمادگی و ایجاد هماهنگی بین گروه های عملیاتی در زمان ریخت و پاش مواد شیمیایی در نیروگاه شهید مفتح

همزمان با هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی برگزار شد :

مانور آمادگی و ایجاد هماهنگی بین گروه های عملیاتی در زمان ریخت و پاش مواد شیمیایی در نیروگاه شهید مفتح

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح ، بمنظور افزایش میزان آمادگی و سرعت عمل کارکنان و ایجاد هماهنگی بین گروه های عملیاتی ، مانور آمادگی در زمان ریخت و پاش مواد شیمیایی در نیروگاه شهید مفتح برگزار شد .

بخش عملیاتی مانور با فرض ریخت و پاش ماده خطرناک هیدرازین بر اثر بی احتیاطی کمک تکنسین شیمی و ایجاد حریق همراه با تجمع محلول آب و هیدرازین در مجاورت پمپ ها و اتصالات صورت گرفت .

در این مرحله کمک تکنسین شیمی بر اثر استنشاق بخار حاصل از ماده هیدرازین دچار تنگی نفس می شود و بلافاصله اپراتور آزمایشگاه شیفت شیمی طی تماس با واحد بهداری و ایمنی درخواست کمک کرد . اکیپ اعزامی به محل پس از انجام کمک های اولیه ، مصدوم فرضی را جهت ادامه درمان به خانه بهداشت منتقل کردند .

هم زمان با این اقدام تیم های عملیاتی مختلف وارد عمل شدند و بر اساس اطلاعات مندرج در فرم اطلاعات ایمنی این ماده ، ضمن اطفاء حریق ، عملیات رقیق سازی هیدرازین با آب و پیشگیری از تبخیر آن با استفاده از فوم در سریعترین زمان و کمتر از پنج دقیقه انجام گرفت .

بر اساس این گزارش در ادامه مانور پاکسازی محل حادثه توسط پرسنل خدمات و همچنین خنثی سازی محلول خروجی از ساختمان با استفاده از اسید سولفوریک توسط پرسنل شیمی صورت گرفت تا صدمه ای به محیط زیست وارد نشود .

این گزارش می افزاید در پایان مانور دکتر دیناروند مدیر عامل نیروگاه ضمن تبریک روز ایمنی و آتش نشانی و تقدیر از برگزاری خوب این مانور توصیه هایی را در خصوص لزوم در نظر گرفتن استانداردهای ایمنی در تمام نقاط نیروگاه و همچنین نقاط ضعف و قوت برگزاری مانور ارائه کردند سپس در جلسه ای ابعاد مختلف مانور مورد بررسی قرار گرفت .

گفتنی است واحد‌های ایمنی و آتش نشانی ، بهداشت ، شیمی ، حراست ، روابط عمومی و خدمات در این مانور حضور داشتند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح

    شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح یک شرکت در شهر همدان می باشد

      نظرات