اتمام عملیات عمرانی دهمین خط بی.آر.تی تا پایان هفته جاری

اتمام عملیات عمرانی دهمین خط بی.آر.تی تا پایان هفته جاری

www.BanaNews.irمعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه فاز دوم عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو در دست اجرا است، گفت : تا آخر هفته جاری عملیات عمرانی احداث این خط به اتمام می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: سرپناه ایستگاه‌های این خط نصب شده یا در حین تکمیل است و اصلاحات هندسی در مسیر خط نیز پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی داشته که بر این اساس امیدواریم عملیات عمرانی احداث مسیر، پوشش نهرها، رفع معارضین و اصلاحات هندسی تا پایان هفته جاری به اتمام برسد و این خط در هفته آینده آماده بهره‌برداری آزمایشی و مسافرگیری شود.

وی با بیان اینکه در بهره‌برداری آزمایشی از خط ضمن بررسی مشکلات احتمالی، برآورد ناوگان مورد نیاز صورت می‌گیرد، گفت: برای این خط پیش بینی شده که ۲۵ دستگاه اتوبوس دوکابین و ما بقی اتوبوس‌ها تک کابین به کارگیری شود، همچنین سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها ۱ دقیقه در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: از سوی شهروندان پیشنهاداتی را دریافت کرده‌ایم که خط اتوبوس‌های تندرو از خیابان سیمون بولیوار و میدان دانشگاه تا پایانه جنت آباد ادامه مسیر دهد تا ساکنان آن محدوده به ویژه چند شهرک مسکونی بتوانند از این خط استفاده کنند که ادامه مسیر ۲/۱ کیلومتری این خط تا تقاطع جنت‌آباد نیز در دست بررسی است که در این مورد نیز همزمان با بهره‌برداری از خط تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به عملیات عمرانی تقاطع بزرگراه محمد علی جناح با بزرگراه شیخ فضل الله، موقتا جدا سازی مسیر در حریم این پروژه اجرا نمی‌شود اما ایجاد مسیر ویژه تردد اتوبوس‌ها بعد از تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله تا میدان آزادی و بالعکس صورت خواهد گرفت.

تشکری در پاسخ به این سوال که پس از اجرای خط ویژه تردد اتوبوس‌ها وضعیت ترافیک در این محدوده چگونه است، گفت: با توجه به چندین اصلاح هندسی که در مسیر صورت گرفته وضعیت ترافیک در این نقاط بهبود یافته و سبب شده که در کل مسیر ترافیک خیلی سنگین نشود چنانچه به طور مثال در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع خیابان نوری چراغ راهنمایی ۳ فازی وجود داشت که سبب ترافیک و تاخیرهای طولانی می‌شد اما با یک اصلاح هندسی این چرغ راهنمایی اکنون ۲ فاز شده است و ترددها در این بخش روان تر و ترافیک کمتر شده است.

وی تصریح کرد: با ادامه بزرگراه شهید ستاری و اتصال آن به خیابان سیمون بولیوار به زودی این مسیر جایگزین مناسبی برای بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی خواهد شد که این مسئله بار ترافیکی این محور را کاهش خواهد داد.

 

 

    نظرات