ساخت دروازه‌های نمادین برای ورودی‌های پایتخت

ساخت دروازه‌های نمادین برای ورودی‌های پایتخت

 مدیرکل حریم شهرداری تهران از ساخت دروازه‌ها و ورودی‌های شهر تهران با نمادهای هویت بخش خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید صباح الدین متقی با بیان اینکه ورودی‌های شهر تهران نشان دهنده محدوده پایتخت نیست و این موضوع از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آنچه مسلم به شمار می‌آید این است که مسافران هنگام ورود به شهر تهران، احساس ورود به پایتخت را ندارند و محدوده‌های شهر برای کسانی که از خارج از تهران به داخل شهر سفر می‌کنند، مشخص نیست.

وی با تاکید بر اهمیت لزوم برنامه‌ریزی برای این کار، افزود: به همین منظور، اقدامات مختلفی در دست انجام است و در این راستا قرار است تا در چهار مدخل ورودی شهر در محدوده حریم تهران، المان‌هایی ایجاد و نصب شود.

متقی تصریح کرد: نصب و احداث این المان‌ها به نحوی است که ورودی‌های شهر تهران محسوس و متمایز شده و توجه به الگوی معماری اسلامی نیز درآن لحاظ شود.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون مراحل برنامه‌ریزی برای این کار در دست انجام است و امیدواریم پس از تهیه و نهایی شدن این طرح، مراحل اجرایی کار نیز آغاز شود.

مدیرکل حریم شهر تهران با بیان اینکه این کار با همکاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم تا چند ماه آینده زوایا و جزئیات این پروژه مشخص شود تا طرح‌های دروازه‌های ورودی شهر در محدوده حریم تهران به مرحله اجرا درآید.

به گفته وی با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود المان و نمادهای بکار رفته با ویژگی هویت بخش در ورودی‌های شهر، نقش جاذبی را برای مهمانان و مسافران از سایر نقاط کشور به سوی پایتخت ایفا کند.

 

 

    نظرات