تاکید شهردار کرمان بر تشکیل شورای راهبردی سیاست گذاری رویدادهای فرهنگی هنری

تاکید شهردار کرمان بر تشکیل شورای راهبردی سیاست گذاری رویدادهای فرهنگی هنری

شهردار کرمان در نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری جشنواره‌ی هنرهای خیابانی، بر تشکیل شورای راهبردی جهت سیاست‌گذاری همه‌ی رویدادهای فرهنگی هنری و در خصوص کلیه موضوعات شهری تاکید کرد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jalsehonarmohiti.JPG

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری باید تشکیل شود تا حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و شهری را در بر بگیرد، گفت: لازم است که شورایی جهت سیاست‌گذاری همه رویدادهای فرهنگی، شهری شکل بگیرد که رویدادهایی شبیه به جشنواره هنرهای خیابانی از طریق این شورا  طراحی و برگزار شود.

وی در ادامه بر لزوم تدوین پیوند رسانه‌ای گسترده برای اطلاع‌رسانی این رویداد تاکید کرد و افزود: همچنین لازم است در خلال برگزاری این رویداد و پس از آن، اثرات اجتماعی آن نیز بررسی گردد.

وی با بیان اینکه هنر خیابانی، هنری است که مربوط به عامه مردم می شود، تصریح کرد: این مبحث باید به عنوان یک برنامه در دستور کار شورای سیاست گذاری قرار بگیرد تا در این خصوص سناریویی تهیه کند تا این رخداد فرهنگی شهری در سطحی عمومی و ملی برگزار گردد.

معاون سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کرمان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه آخر سال در حوزه مدیریت شهری مجموعه ای از کارهای مختلف در حوزه هنرهای تجسمی و محیطی انجام می‌شود، گفت: امسال می‌توانیم این گونه اقدامات که شامل نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری و بهسازی فضاهای شهری و سایر مواردی از این قبیل می‌شود را به صورت منظم و منسجم در قالب جشنواره هنرهای خیابانی برگزار کنیم.

عماد محسنی تکلو ادامه داد: همچنین در سال گذشته در کنار فعالیت‌های ذکر شده تجربیاتی در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی خیابانی پیدا کردیم.

وی افزود: مزیت برگزاری این گونه رویدادها این است که فرآیند شکل گیری آثار هنری در معرض دید مردم قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه هایی که در قالب این رویداد اجرا می شود، در سه دسته هنرهای تجسمی، نمایشی و شنیداری یا موسیقی خیابانی تقسیم می شود که هر کدام از آثار خلق شده در قالب این رویداد، به فراخور نوع و جنس می‌تواند متفاوت و جدید باشد.

محسنی تکلو از برپایی این رویداد در اسفندماه سالجاری خبر داد و افزود: تشکیلات سازمانی این رویداد باید تا اواخر مهرماه طراحی شود و شورای سیاست گذاری، هیات داوران و دبیران اجرایی آن انتخاب شوند تا بتوانیم فراخوان آن را منتشر نماییم و آثار جهت داوری جمع آوری شوند.

مدیرعامل خانه هنرمندان استان کرمان نیز در این نشست، رویکرد شهرداری در حوزه های فرهنگی، هنری و شهری را قابل تحسین دانست و گفت: توجه به نیازهای فرهنگی جامعه، امری مهم و ضروری است که خوشبختانه شهرداری به این امر مهم توجه ویژه دارد.

عبدالرضا قراری افزود: برگزاری این رویداد می‌تواند منافع دوطرفه برای شهرداری و خانه هنرمندان استان داشته باشد چرا که در این راستا توانایی‌ها، پتانسیل‌ها و تخصص‌ها در حوزه‌های فرهنگی و شهری به‌کار گرفته می‌شود.

حسین کردی، مشاور شهردار نیز در این نشست با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری باید یک سند راهبردی برای برگزاری این رویداد در اختیار ما قرار دهد، افزود: این رویداد میتواند با اقدامات نوروزی از جمله سفره های هفت سین تلفیق شود و کار خوبی برای مردم و مسافران ارائه کند.

وی تصریح کرد: دربرگزاری این جشنواره با در نظر گرفتن معیارهای هنری می‌توان ایده های خوب و خلاقانه ای در زمینه مسائل شهری ارائه داد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز با اشاره به برپایی جشنواره تابستانه شهرداری کرمان و استقبال خوب مردم، گفت: در این راستا جشنواره های پاییزه و زمستانه نیز در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

جهانشاهی افزود: برگزاری این رویداد هنری در کنار جشنواره های مذکور می تواند کارساز باشد و با استقبال مردم مواجه شود.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات