سهم کمتر از ده درصدی آبخوان‌ها از مساحت استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: وضعیت آبخوان های استان سمنان مطلوب نیست و کمتر از ده درصد از مساحت کل استان کویری سمنان را آبخوان ها تشکیل می دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، ایرج حیدریان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم ‌آبی استان سمنان با اشاره به فقر منابع آبی در این استان اظهار کرد: تنها حدود 7 درصد از مساحت کل استان سمنان را آبخوان ها تشکیل میدهند که برای استان کویری سمنان بسیار محدود است و باید همچنان مدیریت مصرف مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی همچنین افزود: دولت برای لایروبی مخزن سد ، اجرای طرح های کنترل رسوب حوضه بالادست و اصلاح ساختار سیستم هیدرومکانیکال شیرآلات سد دامغان ، برای سالهای 98 و 99 میزان 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان در نظر گرفته است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان ادامه داد: از مجموع اعتبارات 140 میلیاردی مصوب شده ، 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که تنها برای اصلاح شیرآلات سد دامغان کافی خواهد بود .

حیدریان اضافه کرد: نیاز است تا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تکمیل اجرای طرح های آبخیزداری و کنترل رسوب حوضه آبریز سد دامغان، از محل اعتبارات آبخیزداری با مجموعه آب منطقه ای همکاری داشته باشد .

وی همچنین تصریح کرد: اجرای طرح لایروبی سد دامغان با استفاده از تکنولوژی های روز هزینه قابل توجهی نیاز دارد، استفاده از ظرفیت های موجود و شیوه های مرسوم، از راهکارهای موثر در کاهش هزینه ها در لایروبی این سد است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان همچنین گفت: ظرفیت سد مخزنی دامغان حدود 21 میلیون متر مکعب است که حدود 4 میلیون متر مکعب از این ظرفیت، از رسوب انباشته شده است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات