سارقان آب، مامور وظیفه شناس را مجروح کردند

مامور وظیفه شناس واحد گشت و بازرسی امور آب تریت حیدریه توسط سارقان آب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و راهی بیمارستان شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در پی شکایات متعدد اهالی روستای "اومی" مبنی بر برداشت غیرقانونی آب قنات روستا توسط عده ای سودجو، سه شنبه هفته گذشته مامور واحد گشت و بازرسی امور آب تریت حیدریه با اخذ مجوز قضایی ضمن حضور در محل برداشت غیرمجاز آب به متخلفان تذکرات لازم را داده و ادوات برداشت غیرمجاز آب را ضبط کردند.

این گزارش حاکی است روز چهارشنبه "محسن علی اکبری"  مامور گشت و بازرسی امور آب تربت حیدریه اطلاع یافت که متخلفان با وجود اخطارهای قانونی مجددا اقدام به برداشت غیرقانونی آب در مسیر قنات تا روستای "اومی" کرده اند.

روستای "اومی" از توابع بخش مرکزی تریت حیدریه است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ دارای حدود ۷۰۰ نفر جمعیت در قالب ۲۵۰ خانوار است. شغل اصلی این تعداد خانوار، کشاورزی است که آب آن از طریق قنات روستا تامین می شود.

"محسن علی اکبری" مامور وظیفه شناس بلافاصله به محل اعزام و مشاهده می کند که متخلفان در حال برداشت غیرقانونی آب و انتقال و فروش آن به افراد غیر در مناطق دیگر هستند. "علی اکبری" طبق وظیفه قانونی طی تماس با نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری پمپ و دیگر وسایل برداشت غیرمجاز آب می کند اما متخلفان که از فروش غیرقانونی آب به سود سرشاری رسیده بودند با سلاح سرد به مامور واحد گشت و بازرسی حمله و وی را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می دهند. "مامور گشت و بازرسی" در پی این ضرب و شتم مجروح و به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار می گیرد. "محسن علی اکبری" در حالی که در بیمارستان بستری بود به خبرنگار ما گفت: سه شنبه هفته گذشته در پی شکایاتی که اهالی روستای "اومی" انجام داده بودند به محل اعزام شدم و در آنجا مشاهده کردم متخلفان در مسیر آب قنات و رودخانه استخری ایجاد کرده و توسط پمپ آب را به تانکرها منتقل و به نقاط دیگری می بردند و می فروختند. همان روز وسایل کار را ضبط کردیم اما روز بعد که مجددا برای سرکشی رفته بودم، مشاهده کردم که هنوز در حال برداشت غیرقانونی آب هستند و ۱۵ دستگاه تانکر هم در حال آبگیری بودند. بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفتم اما متخلفان با چاقو به من حمله ور شدند که از ناحیه دست مجروح شدم.

این گزارش حاکی است با قطع ید از متخلفان، اکنون آب قنات و رودخانه که حق طبیعی کشاورزان روستای "اومی" است در اختیار آنها قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات