کارنامه موفق نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در پیک برق تابستان 1398

کارنامه موفق نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در پیک برق تابستان 1398

تاریخ درج خبر:98/07/07

مدیرعامل نیروگاه کرمان با اشاره به اهمیت انرژی برق به ویژه در فصل تابستان اظهار داشت:  امروزه  نه تنها فعالیت در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی  مکانیزه شده ، بلکه حتی فعالیت های اجتماعی نیز بدون برق امکان پذیر نمی باشد. ایشان افزودند:از120 سال گذشته که اولین مولد برق وارد ایران شد تاکنون پیشرفت های زیادی در صنعت تولید برق در کشور انجام شده که اکثرآن در دوران  بعد از انقلاب  بوده است  از آنجاییکه امروزه  تمام افراد جامعۀ ما در همه حوزه ها ،وابستگی زیادی به انرژی الکتریکی دارند لذا با توجه به اهمیت این نیاز همگانی ، همه تلاش و همت خود را جهت تولید پایدار این انرژی بویژه در فصل تابستان معطوف نمودیم.
مهندس بحرالعلوم با اشاره به پیک مصرف برق تابستان که از 15 خردادماه الی ١۵ شهریورماه هرسال شکل می گیرد، گفت: استقرار صنایع بزرگ وگرمای بیش از حد هوا در استان کرمان، اهمیت تولید و تامین این انرژی را بیش از پیش نمایان می کند. وی در ادامه گفت:  این نیروگاه جهت  رسیدن  به این موضوع مهم و آمادگی کامل در پیک تابستان ،تعمیرات اساسی  را بر روی واحد های 2 و 5 گازی تا قبل از شروع پیک تابستان انجام داده و همزمان تعمیرات دوره ای بقیه واحد ها را نیز طبق برنامه ریزی انجام شده به اتمام رسانده است.
رضا کاویانی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه کرمان نیز مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور آمادگی و جلوگیری از محدودیت های احتمالی و همچنین بهینه سازی  این نیروگاه در فصل تابستان را  اجرای طرح ارتقاء کمپرسور (HAS) در واحد دو گاز ، رفع عیب از فن های ACC  و رفع عیب از سیستم مدیای واحد های گازی و اجرای طرح ارتقای جزئی(بر روی 5 واحد نیروگاه) عنوان نمود. همچنین وی تعداد خروج های اضطراری واحدهای نیروگاه درپیک  تابستان را 7 خروج اعلام نمود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است، همچنین ایشان حداکثر تولید ساعتی نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در پیک تابستان98 را برابر 1544 مگاوات اعلام نمود .که این میزان 80 درصد از توان نامی نیروگاه می باشد.
شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان با 8 واحد گاز و 4 واحد بخار بزرگترین تولیدکننده برق جنوب شرق کشوراست و نقش عمده ای در پایداری شبکه برق سراسری کشور ایفا می کند

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان

    شرکت مدیریت تولید برق کرمان یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات