حضور هنرمندان و اهالی شعر و ادب  بر سر مزار سهراب سپهری

حضور هنرمندان و اهالی شعر و ادب بر سر مزار سهراب سپهری

در این برنامه ادبی که همزمان با نود و یکمین زادروز سهراب سپهری بود مدیر عامل و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به منظور پاسداشت یاد آن شاعر معاصر در مشهد اردهال و آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) حضور یافتند.

مرتضی والی‌زاده در این محفل از سهراب سپهری به عنوان یکی از افتخارات شعر کشور بویژه کاشان نام برد و افزود: واقع شدن مزار این شاعر آب و آیینه در آستان امامزاده علی بن امام محد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، یکی از پتانسیل‌های بی بدیل گردشگری در حوزه شعر و ادب به شمار می‌رود.

شعرخوانی عباسعلی اخوان ارمکی به همراه نی‌نوازی استاد خرم، خوانش اشعار شاعران، بیان ویژگی‌های شخصیتی و تبیین ویژگی‌های آثار سهراب سپهری و دکلمه خوانی از دیگر برنامه‌های این سفر ادبی بود.

شایان ذکر است، در ادامه این برنامه دوستداران سهراب سپهری برای نخستین بار در سرای سهراب که محل زندگی و شعرسرایی آن شاعر معاصر در روستای چنار مشهد اردهال کاشان بوده است، حضور پیدا کردند.

گفتنی است سهراب سپهری متولد سال 1307 در کاشان و از شاعران معاصر کشورمان بود. وی علاوه بر سرودن شعر به نقاشی و نویسندگی نیز مشغول بود. او در یکم اردیبهشت ماه 1359 در شهر تهران در گذشت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات