مقره‌شویی 501 تاور از تاورهای خطوط انتقال و فوق‌توزیع استان کردستان در شش ماهه اول سال 1398

مقره‌شویی 501 تاور از تاورهای خطوط انتقال و فوق‌توزیع استان کردستان در شش ماهه اول سال 1398

مدیر امور انتقال کردستان از مقره‌شویی تعداد 501 تاور از تاورهای خطوط انتقال و فوق‌توزیع استان کردستان در شش ماهه اول سال 1398 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، "ناجی قادرنژاد" گفت: برای جلوگیری از بروز اتصالی در شبکه برق بر اثر آلودگی مقره، تعداد 501 تاور از تاورهای خطوط انتقال و فوق‌توزیع استان کردستان با هدف پایدار نگهداشتن شبکه و تداوم برق‌رسانی در شش ماهه اول سال جاری مقره‌شویی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعمیرات خطوط انتقال و فوق‌توزیع به دو صورت الکتریکی و مکانیکی انجام می‌شود، افزود: برنامه‌های تعمیرات الکتریکی شامل تعمیرات پیشگیرانه و همچنین رفع اشکال‌های دوره‌ای از قبیل تعویض مقره‌های آرک‌زده، تعویض مقره‌های شکسته، آچارکشی جمپر، کسری پیچ و مهره کلمپ، رفع کسری اشپیل، نصب و جابه‌جایی دمپر است.

قادرنژاد خاطرنشان ساخت: تعمیرات مکانیکی خطوط نیز شامل تعمیرات پیشگیرانه و رفع اشکال‌های دوره‌ای است که شامل رفع کسری نبشی‌های دفرمه شده، حفر گودال برای سیم ارت تاورها، خاک‌برداری سر قالب، رنگ‌آمیزی پیچ و مهره های زنگ‌زده، هرس شاخه‌های زاید درختان می‌باشد.

مدیر امور انتقال کردستان با اشاره به اهمیت پایداری شبکه برق گفت: اورهال کامل ترانس قدرت شماره یک در پست 230 کیلوولت دیواندره، اورهال تعداد 3 دستگاه تپ‌چنجر ترانس فوق‌توزیع، انجام عملیات حفاری وتقویت ارت تعداد 86 تاور در 20 خط انتقال و فوق‌توزیع، انجام تست ترموویژن در 13 خط انتقال و فوق‌توزیع، انجام تست ترموویژن از تعداد 505 تاور پرس انتهایی(کششی)، انجام تست ترموویژن از تعداد 487 تاور پرس‌های میانی از اقدامات این امور برای تداوم برق‌رسانی به مردم شریف استان بوده است.

وی افزود: در پیک بار تابستان به‌منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه حادثه و خاموشی، اندازه‌گیری مداوم حرارتی(ترموویژن) به‌خصوص در ساعات پرباری در دستور کار قرار گرفت و از تمامی اتصالات و تجهیزات پست‌های انتقال و فوق‌توزیع با استفاده از دوربین ترموویژنی، تصویربرداری حرارتی به‌عمل آمد و نسبت به رفع اشکال از تجهیزاتی که دمای آنها بالا بود، اقدام گردید.

قادرنژاد تست‌های الکتریکی ترانس قدرت و تانژانت دلتا را یکی از پارامترهای مهم در پایداری شبکه عنوان کرد و گفت: در استان کردستان بر روی تعداد هشت دستگاه ترانس قدرت 230 کیلوولت، دو دستگاه ترانس 132 کیلوولت و 39 دستگاه ترانس 63 کیلوولت، تست‌های ویژه و الکتریکی ترانسفورماتورها و تست تانژانت دلتا انجام شد و از ترانس‌هایی که دارای عدد بالای تانژانت دلتا بودند، رفع اشکال شد.

مدیر امور انتقال کردستان در پایان با اشاره به توسعه پست موچش 63 کیلوولت، افزود: به مدار آوردن چهار فیدر 20 کیلوولت، یک فیدر اینکامینگ ترانس و احداث باتریخانه در پست موچش با نظارت و طراحی امور انتقال کردستان، تعمیر اساسی و انجام تنظیمات مکانیکی بریکر 8822 در پست 230 کیلوولت سنندج و در نتیجه جلوگیری از بروز حادثه در شبکه برق از دیگر اقدامات این امور می‌باشد. لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای غرب

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب یک شرکت در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات