برگزاری نشست سازندگان ذیصلاح استان يزد

برگزاری نشست سازندگان ذیصلاح استان يزد



برگزاری نشست سازندگان ذیصلاح استان يزد

دومین نشست سازندگان ذیصلاح با حضور رئیس و تني چند از اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و جمع کثیری از مجریان حوزه ساخت و ساز استان یزد برگزار شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد در اين نشست با بیان اینکه صنعت ساختمان نوعی اکوسیستم است، عنوان کرد: برای موفقیت كل سيستم ، همه اجزاء باید با هم کار کنند.
مهدی سالاری با اشاره به اینکه  چرخه ساخت و ساز در استان یزد معیوب است، توضیح داد: از آنجاکه در استان ، اکوسیستم تعریف نشده و بخش های مختلف (شهرداری، اداره كل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی) به صورت حوزه محور کار خود را انجام مي دهند، از اينرو بايستي برای اصلاح امور ، تعامل جدی بین دستگاه ها صورت گیرد.
وی افزود: در نظام مهندسی نیز خدمات طراحی، نظارت و اجرا ارائه مي شود و اگر هر کدام به درستی انجام نشود، سایر خدمات نمی توانند به خوبی ارائه شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان يزد با اشاره به اینکه به منظور جلب اعتماد مهندسان، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم، عنوان کرد: بر این اساس هر 4 ماه یکبار جزئیات عملکرد اعضاي سازمان و کارکرد آنها  را منتشر می کنیم تا مهندسان با اعتماد بیشتری کار خود را ادامه دهند.
نايب رئيس اول سازمان هم در اين نشست با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف هیئت مدیره هشتم جلوگیری از صوری کاری و حذف فرایند دو نقشه ای است، افزود: در این راستا جراحی هایی انجام شده که البته با مقاومت هایی نیز روبرو بوده ، با این حال ما رسالت خود را ادامه این روند می‌دانیم.
«احمد علی فلاح»  با اشاره به اینکه برای توانمند سازی مجریان ، دوره های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده مجریان ، عدم آشنایی آنان با تمام جنبه های وظایف خود است و این موضوع باید در ابتداي کار به آنها آموزش داده شود.
نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به لزوم حمایت  همه جانبه از مجریان عنوان کرد: در همين راستا اقدامات حمایتی همچون اعطای تسهیلات به مجریان را در نظر داريم.
در ادامه این نشست گزارشي از اهم اقدامات انجام شده در واحد سازندگان ذيصلاح ارائه گرديد.
تشكيل حوزه مستقل سازندگان ذیصلاح در واحد فنی و مشارکت های حرفه ای ،تفکیک مجریان فعال از غیر فعال ،تهیه چک لیست کنترل مدارک مجریان ، تهیه چک لیست بازدید از پروژه ها و در ادامه تذكر به مجرياني كه كار صوري انجام مي دهند، برگزاری جلسات توجیهی با مالکین و سازندگان قبل از عقد قرارداد جهت آگاه سازي مالكين با حقوق خود، بررسی پرونده سازندگان و به روزرسانی آنها ،تدوین فلوچارت پیشنهادی خروج کار از پروژه های سازندگان و کنترل وضعیت سازندگان ذیصلاح قبل از هرگونه تغییرات در پروانه اشتغال از اقدامات انجام شده در اين خصوص است.
در بخشی از اين نشست دوره آموزشي باحضور يكي از مدرسين و پژوهشگران حوزه ساخت وساز كشور به منظور تبيين نقش و مسئوليتهاي مجريان برگزار ودر پايان به شركت كنندگان گواهي حضور در دوره اعطاء گرديد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات