❇️لزوم حفظ شأن و جایگاه جامعه مهندسی/بهره‌گيری از توان و تخصص مهندسان بومی

❇️لزوم حفظ شأن و جایگاه جامعه مهندسی/بهره‌گيری از توان و تخصص مهندسان بومی

◀️ اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی دیدار و گفت‌وگو کردند.

◀️مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در اين ديدار بر حفظ شأن و جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت ساختمان استان در گرو استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌های مهندسان بومی است.

◀️دکتر سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه تکمیل ۵هزار واحد مسکن مهر جزء اولویت‌های بخش مسکن استان است، افزود: درهمین راستا،  کارهای اجرایی طرح اقدام ملی مسکن باهدف ساخت و عرضه‌ ٢٠هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

◀️وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن، یک فرصت منحصر به فرد در بحث اشتغال‌زایی و تبلور توان مهندسی بومی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید از این فرصت بهره بگیرد.

◀️حمزه‌لو یادآور شد: ارتقای کیفیت خدمات مهندسی نباید هزینه قلمداد شود بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت است که بازخورد فعالیت‌های این عرصه در توسعه  بخش مسکن نمود پیدا می‌کند.

◀️مدیر کل راه و شهرسازی استان بر تسهیل و روان‌سازی خدمات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تاکید کرد و گفت: اعتمادسازی و کاهش فاصله با مردم می‌تواند در گسترش و استقبال عمومی از خدمات مهندسی نتیجه‌بخش باشد.

◀️حمزه‌لو خواستار توجه جامعه‌ مهندسی به تنوع فرهنگی و قومی استان در طراحی الگوهای شهرسازی و معماری شد.

◀️سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دارای ٨هزار نفر عضو و در هفت رشته مهندسی مرتبط با صنعت ساختمان فعالیت دارد و تاکنون ٧هزار پروانه اشتغال در حرفه مهندسی صادر شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات