محیط زیست قزوین ۴۹۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است

محیط زیست قزوین ۴۹۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است

ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مقامات قضایی استان قزوین در خصوص مشکلات زیست محیطی افزود: در برخی مناطق استان شاهد آسیب زدن حیات وحش به محیط زندگی افراد هستیم که پس از شکایت شاکیان حکم صادر می‌شود تا سازمان، خسارت را پرداخت کند.

حسن عباس نژاد با بیان اینکه پرداخت این خسارت‌ها بر اساس برداشت غیرصحیح از موضوع حیات وحش انجام می‌شود، اظهار داشت: این حیوانات در تملک سازمان حفاظت محیط‌ زیست نیستند که خسارات ناشی از آنها برعهده سازمان باشد، بلکه باید توجه داشت که حیوانات از ابتدا در محیط زیست حضور داشته اند و انسان‌ها وارد زیستگاه آنها شده‌اند.

وی مشکل زیست محیطی دیگر در استان قزوین را نبود تصفیه‌ خانه‌های صنعتی در شهرک‌ها عنوان کرد و گفت: استان قزوین دارای ۱۶ شهرک صنعتی است که از این میان تنها چهار شهرک صنعتی مجهز به تصفیه خانه صنعتی هستند و روی پسماند سایر شهرک‌های صنعتی اقدامی صورت نمی‌گیرد.

عباس نژاد با بیان اینکه وضعیت تصفیه‌خانه‌های شهری نیز مطلوب نیست، اظهار داشت: ۶۲ درصد فاضلاب استان تحت مدیریت بازیافت و تصفیه قرار دارد و حدود ۴۰ فاضلاب شهری بدون برنامه مانده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تغییرات کاربری در مناطق حفاظت شده باشگل تاکستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه افرادی نسبت به بخشی از اراضی حفاظت شده باشگل شکایت کرده و رای دادگاه نیز اراضی را به شاکیان واگذار کرده است که این موضوع سبب شده تا تغییر کاربری گسترده‌ای در اراضی حفاظت شده باشگل صورت بگیرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات