برگزاری هشتمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای اسلامی عضو آیسسکو

برگزاری هشتمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای اسلامی عضو آیسسکو

در این اجلاس که با عنوان " نقش عوامل دینی و فرهنگی در حفاظت از محیط زیست" برگزار شد، کشورهای اسلامی نقطه نظرات و طرحهای خود را در خصوص توجه به محیط زیست و حل مشکلات زیست محیطی عنوان کردند و بر مشارکت هر چه بیشتر کشورهای عضو در این زمینه تاکید کردند.

هیات اعزامی کشورمان در این کنفرانس، به سرپرستی دکتر تجریشی معاون سازمان محیط زیست، ضمن  مشارکت فعال در این اجلاس، طرحها و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه محیط زیست را مطرح و خواستار توجه جامعه جهانی به ویژه جهان اسلام به مسائل زیست محیطی و مشکلات مربوط به این زمینه شد و از کشورهای اسلامی عضو آیسسکو درخواست کرد، با همکاری و مشارکت فعال، نسبت به حل مسائل و مشکلات موجود در این زمینه همت گمارند.

دکتر تجریشی، معاون محیط زیست کشور، در سخنرانی خود در این اجلاس، ضمن اعلام نقطه نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در خصوص توصیه و توجه ویژه به حفظ محیط زیست، به تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و اثرات نامطلوب این تحریم ها بر مسائل زیست محیطی اشاره کرد و خواستار توجه جامعه جهانی و جهان اسلام به این موضوع شد. نماینده کشورمان در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه حفظ محیط زیست در کشور ما در چند سال گذشته، بر آمادگی کامل سازمان محیط زیست کشورمان در زمینه همکاری علمی و عملی و تعریف پروژه های مشترک در خصوص محیط زیست ، در چارچوب سازمان آیسسکو، تاکید کرد.

همچنین هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، بر تقویت نقش آیسسکو در خصوص محیط زیست  تاکید و پیشنهاد  ایجاد یک شبکه  مشترک از متخصصین محیط زیست کشورهای اسلامی جهت همکاری در حل مشکلات محیط زیست و یافتن راه حلهای مشترک را به این اجلاس داد، که مورد توجه و تایید نمایندگان کشورهای عضو قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات