نیکزاد و حذف  مسکن از دغدغه های خانوار ایرانی

نیکزاد و حذف مسکن از دغدغه های خانوار ایرانی

www.BanaNews.irلحظاتی پیش و با حضور نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی،غضنفری وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن و استاندار تهران ۱۰ هزار و ۶۹۲ واحد مسکونی به صورت همزمان در سراسر استان تهران به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی مهندس نیکزاد در حاشیه افتتاح این واحدها که با بهره برداری از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند برگزار شد با بیان اینکه هم اکنون شیوه ساخت صنعتی واحدهای مسکونی در کشور رونق یافته است و از کمتر از یک درصد در سال گذشته به ۳۰ درصد رسیده است تصریح کرد: بنا داریم تا در فصل تابستان پیش رو تعداد بسیار بیشتری از واحدهای مسکونی را در سطح استان تهران به بهره برداری برسانیم و تحویل متقاضیان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با تمام توان و براساس دستور رئیس جمهور برای حذف دغدغه مسکن از میان دغدغه های خانوارهای ایرانی تلاش می کنیم ادامه داد خوشبختانه رئیس جمهور ، مجموعه دولت،‌استانداران و سیستم بانکی کشور نیز با اجرای طرح مسکن مهر همکاری مناسب و خوبی دارند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در پرمتقاضی ترین زمان ممکن بخش مسکن قرار داریم و این روند تا سال ۹۳ صعودی خواهد بود افزود: با روند کنونی ساخت و سازهای طرح مسکن مهر که در آن ۲ میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته می شوند هر چه جلوتر می رویم از نیازهای انباشته شده از گذشته بخش مسکن نیز کاسته می شود.

وی تعداد کل واحدهای مسکونی موجود کشور تا ابتدای سال گذشته ۵/۱۸ میلیون واحد اعلام کرد و گفت: تنها طی دو سال ۸۹ و ۹۰ عملیات ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای کشور عملیاتی شده است و امیدواریم طی سالهای آتی شاهد ثبات و کاهش بیشتر قیمت مسکن باشیم.

گفتنی است افتتاح همزمان ۱۰ هزار و ۶۹۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان تهران با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، سرپرست وزارت صنایع و معادن و استاندار تهران در یک سایت ۱۰۰۰ واحدی صنعتی سازی در شهر جدید پرند انجام شد.

 

 

    نظرات