احتمال تغییر قیمت بلیط ناوگان بین‌شهری پس از بررسی‌های کارشناسی

احتمال تغییر قیمت بلیط ناوگان بین‌شهری پس از بررسی‌های کارشناسی

www.BanaNews.irنماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها از نوسازی چهار هزار دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس با پرداخت تسهیلات لیزینگی خبر داد و در مورد تغییرات قیمت بلیت انواع ناوگان عمومی بین‌شهری گفت: بررسی‌های اولیه در مورد تغییرات قیمت بلیت انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص آخرین اخبار از نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی قرارداد منعقد شده و شش کارخانه هم‌اکنون آماده هستند تا رانندگان و مؤسسات خریدار به این شرکت‌های سازنده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نوسازی اتوبوس‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بلاعوض در ازای از رده خارج شدن خودروی سنگین مسافری اتوبوسی در اختیار کارخانه قرار می‌دهد؛ در حال حاضر این قرارداد منعقد و به کارخانه‌های سازنده ابلاغ ‌شده است.

نماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: به ازای خروج هر اتوبوس فرسوده، کارخانه مبلغی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند که این بستگی به کارخانه دارد، همچنین سازمان راهداری نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به کارخانه پرداخت می‌کند و بقیه مبلغ اتوبوس توسط فرد پرداخت می‌شود بدین ترتیب که از طریق کارخانه به صورت لیزینگ و اقساط در اختیار راننده قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز اجرای این طرح در نوسازی اتوبوس‌های ناوگان عمومی جاده‌ای با موفقیت انجام شد.

* نوسازی ۲۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: هم‌چنین نوسازی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس ‌در سال جاری عملیاتی شد که نحوه اجرای آن در روزنامه‌ها اعلام عمومی شده است؛ بدین ترتیب در واقع نوسازی ۴ هزار اتوبوس و مینی‌بوس ‌عملیاتی شده است.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: برای مینی‌بوس‌ها نیز مبلغ ۳۰ میلیون ریال در ازای اسقاط شدن آنها پرداخت می‌شود، همچنین ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط سازمان راهداری پرداخت می‌شود و ۲۰۰ میلیون ریال نیز لیزینگی است که کارخانجات از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت باید پرداخت کنند.

* اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی برای نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون

نماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها درباره نوسازی ناوگان کامیونی جاده‌ای، اظهار داشت: در نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون نیز جلسات مشترکی بین ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، وزارت راه و ترابری، وزارت صنایع و معادن و وزارت اقتصاد و دارایی در حال برگزاری است تا بتوان از صندوق توسعه ملی بودجه مطلوبی را در اختیار نوسازی ناوگان برای ۲۰ هزار دستگاه کامیون قرار دهیم.

افندی زاده شمار کامیون های فعال در محورهای برون شهری را ۲۸۰ هزار دستگاه بیان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ هزار دستگاه نیاز به نوسازی دارند.

معاون وزیر راه و ترابری متوسط عمر ناوگان باری را ۱۵٫۸ سال عنوان کرد و افزود: این رقم باید به ۱۰ سال کاهش یابد.

* بررسی‌های اولیه در مورد تغییرات قیمت بلیت ‌انواع ناوگان عمومی بین‌شهری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص قیمت‌های بلیت انواع ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی و تغییرات احتمالی آن، اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت بلیت نیازمند بررسی‌های کارشناسی و تخصصی در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و ارگان‌های تخصصی است.

نماینده تام‌الأختیار وزارت راه در هدفمندی یارانه‌ها با تأکید بر اینکه باید بررسی شود که اثر افزایش قیمت بر سایر قیمت‌ها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: بررسی‌های اولیه در مورد تغییرات قیمت بلیت انجام شده اما هنوز پیشنهادی از طریق وزارت راه و ترابری و ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این‌باره لازم است با کانون‌ها و انجمن‌های حمل و نقلی جلساتی برگزار ‌و موضوع افزایش قیمت ‌بررسی شود اما این در حالی است که شرکت‌های حمل و نقل عمومی جاده‌ای تلاش می‌کنند که قیمت‌ها را همچنان ثابت نگه دارد.

 

 

    نظرات