پویش الف، ب، ایران فرصتی برای تبلور همدلی در جامعه است/ درصددیم...

وزیر نیرو گفت: پویش "الف، ب، ایران" فرصت مناسبی برای تبلور همدلی در بخش‌های مختلف وزارت نیرو و جامعه است و این پویش باید به صورت یک مجموعه واحد و منسجم دیده شود.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در ارتباط ویدیو کنفرانسی از محل ستاد وزارت نیرو با مدیران عامل شرکت‌های آب و برق سراسر کشور برای تشریح "پویش الف، ب، ایران" یکی از مولفه‌های اصلی برنامه وزارت نیروی دولت دوازدهم را مدیریت توامان عرضه و تقاضا در بخش آب و انرژی عنوان کرد و افزود: این مسئله مهم در شاخه علوم اجتماعی تعریف شده و مستلزم یک ارتباط سازمان یافته با مصرف‌کنندگان و مردم است .

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای یک راه طولانی در این زمینه قرار داریم، ادامه داد: پس از گذراندن موفق و مدیریت شده دو تابستان کاملا متفاوت در کشور که یکی خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر و دیگری پربارش‌ترین بازه زمانی 50 سال گذشته در کشور بوده است، به این اعتماد به نفس رسیده‌ایم که پویشی را با عنوان "الف، ب، ایران" به منظور افتتاح 33 هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق تا پایان سال اعلام کنیم .

وزیر نیرو اجرای این پویش را فرصت مناسبی برای تبلور همدلی در بخش‌های مختلف وزارت نیرو و جامعه دانست و افزود: این پویش باید به صورت یک مجموعه واحد و منسجم دیده شود و قابل تفکیک به اجزا نیست؛ با اینکه تقسیم‌بندی‌های اداری و سازمانی ظاهر موجه و فریبنده‌ دارد اما تجربه نشان داده که تقسیم یک موضوع واحد به اجزای مختلف در نهایت به عملکرد غیرقابل دفاع منتهی می‌شود؛ بر همین اساس با اجرای موفق این برنامه از سوی تمامی شرکت‌های آب و برق سراسر کشور تا پایان سال یک ید واحده خواهیم بود .

اردکانیان با اشاره به اینکه درصددیم طرح‌های زیرساختی صنعت آب و برق را به میان مردم بیاوریم، عنوان کرد: برای اطلاع تمامی بخش‌های جامعه از این پویش باید از تمامی سلیقه‌ها برای عمیق‌تر کردن ارتباط با مردم استفاده کنیم .

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پوشش 227 طرح بزرگ آب و برق تا پایان امسال در 31 استان کشور افتتاح خواهد شد، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا پایان امسال هر هفته یک پروژه مهم آب و برق به بهره‌برداری برسد .

وزیر نیرو میانگین سرمایه‌گذاری در هر استان را بیش از یک هزار  میلیارد تومان برشمرد و افزود: با اجرای این پویش افتتاح 19 سد در 6 استان کشور، 29 تصفیه‌خانه فاضلاب، 12 تصفیه‌خانه آب شرب، 26 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، 20 نیروگاه حرارتی با ظرفیت سه هزار مگاوات، 28 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 278 مگاوات و آبرسانی به یک هزار و 124 روستا در دستور کار قرار گرفته است .

اردکانیان تاکید کرد: این طرح با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی، کنترل سیلاب، استفاده مجدد از پساب، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی، تامین برق مطمئن برای بخش‌های مختلف کاهش مهاجرت به ویژه در مناطق مرزی و محروم، تشویق و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تامین آب شرب سالم و پایدار برای مصارف مختلف و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب آغاز شده است .

وزیر نیرو گفت: با اجرای این پویش، «همه با هم» خواهیم دید که در عرصه خدمات زیربنایی آب و برق که زمینه‌ساز پیشرفت و پیشران تمامی بخش‌های اقتصادی کشور است، متخصصان ایران زمین چه می‌کنند و سرمایه‌های این کشور را چگونه برای ارتقای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و کیفیت زندگی به کار می‌گیرند .
وی ادامه داد: امروز در وزارت نیرو بر این باوریم که باید داشته‌های مردم این سرزمین را دید و به پشتوانه این سرمایه عظیم و اعتماد به نفسی که ایجاد می‌شود شتاب دهنده حرکت توسعه در کشور شویم .

اردکانیان در پایان خاطرنشان کرد: این پویش به خوبی نشان خواهد داد کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است چگونه موفق شده با اتکا به توان داخلی خود دستاوردهای بی‌نظیری را در عرصه آب و برق کسب کند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات