بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی در جلسه فردای مجلس

بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی در جلسه فردای مجلس

رئیس مجلس پس از تذکر توکلی که نسبت به عدم‎www.BanaNews.irتوزیع لایحه وزارت امور زیربنایی بین نمایندگان انتقاد داشت، دستور جلسه علنی امروز مجلس را تغییر داد و بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی را که اعاده‏شده از شورای نگهبان است، به جلسه فردای مجلس موکول کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی تذکری با استناد به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه علنی پارلمان اظهار داشت: در دستور اول صحن علنی که قرائت شد، عنوان شد که بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه وزارت امور زیربنایی که اعاده شده از شورای نگهبان است، در دستور قرار دارد.

وی افزود: نظر شورای نگهبان شنبه ۲۱ خرداد به مجلس رسید و صبح روز یک‎شنبه کمیسیون اجتماعی تغییر دستور داد و اعلام کرد که در جلسه بعد از ظهر خود، این لایحه اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بر این اساس یادآور شد: با توجه به فرصت کمی که وجود داشت، هیچ نماینده‌ای فرصت بیان پیشنهادات خودش را نداشت و به این طریق رسیدگی کردن به طرح‌ها و لوایح مختلف، خلاف ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس است.

احمد توکلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باید کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوع را اعلام کرده و از نمایندگان دعوت می‌کرد که نظرات و پیشنهاداتشان را در این زمینه به کمیسیون اعلام کنند.

وی در خاتمه همچنین گفت: نظر شورای نگهبان به صورت تکثیر شده به دست نمایندگان نرسیده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی از محمدضا باهنر نایب رئیس اول مجلس پرسید که: آیا روز شنبه نظر شورای نگهبان تکثیر شده یا خیر؟

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی پارلمان در پاسخ به رئیس مجلس گفت: روز یک‎شنبه این نامه در حالی که بنده جلسه علنی را اداره می‌کردم به دست بنده رسید و من فورا یادداشتی نوشتم که به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شود و همزمان تکثیر شده و بین نمایندگان توزیع شود و روز یک‎شنبه این لایحه برگشتی از شورای نگهبان بین نمایندگان توزیع شد.

وی همچنین گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روز یک‏شنبه اعلام تغییر دستور داد و این موضوع را اعلام عمومی کرد که برخی از نمایندگان نیز پیشنهاداتشان را ارائه دادند.

باهنر یادآور شد: برگشتی‌ها از شورای نگهبان همواره در دستور کار مجلس است.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس با تأکید بر اینکه: "ما نمی‌خواهیم هیچ خلاف قاعده‌ای انجام شود "، گفت: برگشتی‌های شورای نگهبان همواره در دستور کار مجلس است اما برای اینکه نمایندگان بتوانند فرصت کافی برای ارائه نظراتشان داشته باشند، بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی را که اعاده شده از شورای نگهبان است، به جلسه فردای مجلس موکول می‌کنیم و عصر امروز کمیسیون اجتماعی تشکیل جلسه می‌دهد تا نمایندگان نظراتشان را مطرح کنند و ایراد اینکه فرصت کافی در اختیار نمایندگان نبوده را نداشته باشیم و بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی را در دستور کار جلسه فردای مجلس می‌گذاریم.

 

 

    نظرات