باحضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛بهره برداری بخشی از کریدور جنوب به شمال شرق کشور/آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور سنگان-تربت حیدریه

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی،   خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲۸ کیلومتر از محور سنگان _ تربت حیدریه گفت: این محور نقش مهمی در  انتقال سنگ آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور  دارد و یکی از مهمترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی  باند دوم محور سنگان- تربت حیدریه در دو قطعه اجرایی آغاز می‌شود که قطعه یک به طول 16 کیلومتر با اعتبار هزار و 14 میلیارد ریال و قطعه 10 به طول 12 کیلومتر با اعتبار 568 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

در ادامه همچنین محمد پارسا معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در توضیح حجم عملیات اجرایی در قطعه پروژه باند دوم محور سنگان- تربت حیدریه به طول ۱۶ کیلومتر گفت: 371 هزارمتر مکعب خاکبرداری، 860 هزار متر مکعب خاکریزی، 21 هزار متر مکعب بتن ریزی و بنایی، 288 هزار متر مکعب اساس و زیراساس، 107 هزار تن آسفالت در این قطعه انجام می‌شود.
پارسا افزود: 705 هزار متر مکعب خاکبرداری، 359 هزار مترمکعب خاکریزی، 21 هزار متر مکعب بتن و بنایی، 116 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس و 71 هزار تن آسفالت نیز بخش دیگری از عملیات اجرایی قطعه 10 پروژه باند دوم محور سنگان- تربت حیدریه به طول 12 کیلومتر است.


در حاشیه این مراسم همچنین محمد پارسا با اشاره به اینکه در راستای توسعه مناطق محروم کشور و گسترش شبکه راه‌های ارتباطی استان خراسان رضوی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و باحضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر صمت، 10 کیلومتر از کریدور جنوب به شمال شرق کشور واقع در محور مهنه _ گناباد بهره برداری و عملیات اجرایی 28 کیلومتر از محور سنگان- تربت حیدریه  آغاز شد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در راستای تسهیل سفر زوار بارگاه حرم ثامن‌الحجج از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور و ترانزیت بار به سمت آسیای میانه و افغانستان امروز بخش دیگری از بزرگراه مهنه- گناباد افتتاح و زیر بار ترافیکی قرار گرفت.
پارسا با تاکید بر اهمیت این کریدور در توسعه ترانزیت کالا و مسافر گفت:‌ با توجه به اهمیت سواحل مکران و موقعیت بی نظیر بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان، تکمیل هرچه سریعتر این کریدور یکی از اولویت‌های اساسی است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بزرگراه مهنه- گناباد را بخشی از این کریدور معرفی کرد و گفت:‌ این محور 67 کیلومتر است که تاکنون 42 کیلومتر آن به صورت بزرگراه زیر عبور قرار گرفته و امروز شاهد بهره‌بردرای  10 کیلومتر دیگر از آن با صرف اعتبار 150 میلیارد ریال هستیم.
وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده محور را 82 درصد اعلام و عنوان کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی 15 کیلومتر باقیمانده از این محور 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
پارسا یادآور شد: بخش‌ اعظمی از محور بیرجند- مشهد در استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در سال‌های گذشته به بزرگراه تبدیل شده است و بخش‌های کمی از این محور در نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی باقی مانده  که با تکمیل هرچه سریعتر ضمن افزایش طول پیوسته بزرگراه و افزایش ظرفیت سرعت، ایمنی نیز افزایش خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات