همزمان با سراسر كشور آغاز شد؛ برگزاري آزمون‌هاي ورود به حرفه 13 هزار و767 مهندس در استان خراسان رضوي

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، احسان فرشته پور با بيان اين مطلب گفت: در اجراي آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در مهر ماه سال جاري همزمان با سراسركشور در مشهد مقدس و همچنين با عنايت به برگزاري شايسته آزمون در سنوات گذشته در شهرستان هاي سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه با حضور 13 هزار و767  مهندس در استان خراسان رضوی برگزار ‌شد.

وي در ادامه در خصوص رشته‌هاي آزمون يادآور شد: آزمون در رشته‌هاي معماري (نظارت، طراحي و اجرا) در مجموع 4863 نفر آزمون، شهرسازي 183 نفر، عمران (نظارت، اجرا و محاسبات) در مجموع 5861 نفر آزمون، تأسيسات مكانيكي(نظارت وطراحي) در مجموع 748 نفرآزمون، تأسيسات برقي (نظارت و طراحي) 1922 نفر، نقشه برداري 160 نفر و ترافيك 30 نفر براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي (پايه۳) برگزار ‌شده است .

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 1916 نفر در 4 شهرستان مذکور و 11851 نفر در مشهد مقدس آزمون خواهند داد، تصریح کرد: همچنین تعداد شرکت کنندگان خانم در مجموع 3303 نفر معادل 24 درصد و تعداد شرکت کنندگان آقا 10464 نفر معادل 76 درصد از مجموع شرکت کنندگان می باشد.

فرشته پور با اشاره به اینکه قبولي در آزمون مذكور يكي از شرايط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضي در صورت قبولي در آزمون و احراز ساير شرايط مشخص شده در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد، همچنین از اعلام نتایج آزمون ۳ ماه و نیم بعد از برگزاری آزمون خبر داد و گفت: هر داوطلبی که بتواند نیمی از نمره را بگیرد در آزمون مقررات ملی و کنترل ساختمان پذیرفته می‌شود.

گفتنی است این آزمون به صورت کشوری برگزار خواهد شد و 175 هزار و 787 مهندس در سطح کشور در رشته های مختلف در این دوره از آزمون شرکت کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات