افتتاح بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور در کرج

افتتاح بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور در کرج

شهردار کرج گقت: بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور با نام آبشار بیلقان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در کرج به بهره‌برداری رسید.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سیدعلی آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: این آبشار با صرف ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های شهرداری ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: برای ساخت آبشار مصنوعی بیلقان با ۳۰ متر ارتفاع و ۱۴ مترعرض دهانه، ۲۱۶ تن بتن استفاده شده است.

شهردار کرج در تشریح میزان توان و گنجایش این آبشار مصنوعی اظهار داشت: آبشار مصنوعی بیلقان با دبی ۶۰۰ متر مکعب در ساعت آب را از رودخانه کرج به فضای بالی آبشار منتقل می‌کند.

آقازاده با بیان اینکه این آبشار قابلیت بهره‌برداری در تمام ایام سال را دارد، عنوان کرد: این طرح بزرگ که چهره ورودی شهر کرج از مسیر جاده چالوس را به نحو شایسته‌ای زیبا می‌کند، طی دو مرحله مطالعاتی و اجرایی به بهره‌برداری رسیده است‌.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده درباره جانمایی مناسب برای اجرای طرح آبشار مصنوعی بیلقان گفت: با توجه به نظریات علمی کارشناسان همچنین لازمه نزدیکی به رودخانه کرج، این آبشار در ابتدای محور کرج ـ چالوس بنا شده است.

وی مدت زمان اجرا و طراحی این پروژه را حدود یکسال ذکر و عنوان کرد: آبشار مصنوعی بیلقان مزین به نورپردازی مولتی کالر، سنگ‌های طبیعی است، ضمن آنکه این آبشار به سیستم مه پاش برای ایجاد مه مصنوعی و تلطیف محیط همچنین دستگاه گرم کننده برای جلوگیری از یخ‌زدگی مجهز است.

آقازاده درباره ایمن‌سازی آبشار افزود: برای تحقق این مهم و ایجاد استحکام لازم برای بنای آبشار مصنوعی، دیوارهای جنس بتن مسلح با استفاده از تکنیک RoCKBuIT طراحی و اجرا شده، که نگهدارنده کوه و سنگ‌های روی آبشار است‌.

 

 

    نظرات