اداره ارزان شهر و انضباط مالي مهم‌ترين دستاورد شهرداري / ملاقات مردمي با اهالي منطقه 12

اداره ارزان شهر و انضباط مالي مهم‌ترين دستاورد شهرداري / ملاقات مردمي با اهالي منطقه 12

شهردار اصفهان با بيان اينكه مديريت شهري اصفهان در اين دوره نشاط اجتماعي و رقابت‌پذيري شهر را دنبال كرده است، گفت: در دو سال گذشته پيرامون اداره ارزان شهر و انضباط مالي به نحو شايسته‌اي اقدامات گسترده انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي صبح امروز -پنجشنبه 18 مهرماه 98 - در برنامه راديويي «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به روز جهاني سالمند، اظهار كرد: اين هفته را به تمام سالمندان كه سرمايه هاي اجتماعي شهر هستند، تبريك مي‌گوييم و اميدواريم بتوانيم با برنامه‌ريزي‌هاي درست از اين سرمايه‌هاي اجتماعي براي رشد و ارتقاء سطح زندگي شهروندان و فضاهاي عمومي شهر استفاده كنيم تا شهر بتواند به جايگاه واقعي خود برسد.

وي با اشاره به پايلوت بودن اصفهان به عنوان شهر دوستدار كودك، افزود: خوشبختانه اصفهان در مسير شهر دوستدار كودك قرار گرفته است و اقدامات مورد نياز در حال اجرا است تا به استانداردهاي مورد نياز دست يابد و به عنوان شهر دوستدار كودك در جهان شناخته شود.

شهردار اصفهان تصريح كرد: دوستدار كودك بودن امتياز بزرگي براي اصفهان است تا در جهان به عنوان شهر دوستدار كودك شناخته شود؛ البته در حال حاضر گام‌هايي برداشته شده تا اين شهر به عنوان شهر دوستدار سالمند نيز مطرح شود.

وي با اشاره به امضاء تفاهم نامه طراحي و ايجاد شهر دوستدار سالمند بين شهرداري اصفهان و شوراي ملي سالمندان كشور (بهزيستي) با همكاري نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد، گفت: اين تفاهم‌نامه گام مهمي است تا اصفهان را به عنوان كانديداي شهر دوستدار سالمند معرفي كنيم، البته دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نيز داراي وظايفي مي‌شوند كه اميدواريم همه دستگاه‌ها به وظايف خود عمل كنند.

نوروزي تاكيد كرد: مجموعه اين فعاليت‌ها مي‌تواند دريافت نشان شهر دوستدار سالمند را براي اصفهان رقم بزند، در حال حاضر در اين زمينه چند منطقه شهرداري اصفهان انتخاب شده و بر روي چند طرح‌هاي پژوهشي مختلف اقدام شده و در صدد هستيم شهر با شهري كه معيارهاي لازم براي دوستدار سالمند تطبيق پيدا كند.

وي ادامه داد: آسيب شناسي‌هاي لازم و مناسب سازي اماكن در دستور كار قرار گرفته تا با توجه به اينكه هرم سني به سويي مي‌رود كه در آينده نزديك بيشتر ساكنان شهر جمعيت بالاي 60 سال خواهند بود، از امروز زيرساخت‌هاي لازم فراهم شود و مكان‌هاي مناسب براي سالمندان پيش بيني كنيم.

شهردار اصفهان تصريح كرد: بايد توجه شود حتي براي كاشت گلها و درختان در پارك‌ها و فضاهاي سبز كه محلي براي تردد و دورهمي سالمندان است از گونه‌هايي استفاده شود كه بوي آن براي سالمندان آزار دهنده نباشد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد فضاي شهر براي سالمندان مناسب شود، افزود: براي معابر شهري، پياده روها، مكان‌هاي استراحت و حتي اتوبوس‌ها تدابيري به كار گرفته شود تا زمينه آسايش هر چه بيشتر سالمندان را فراهم كند تا آنها به آينده اميدوار باشند.

نوروزي گفت: در تماس‌هاي هفته هاي گذشته شهروندان، درخواست ارتباط رو در رو مطرح شد، البته به مناطق مختلف شهرداري اصفهان به صورت سر زده مراجعه مي‌كنيم، در مترو با مردم گفت و گو كرده و از نظرات آنها استفاده كرديم.

لزوم استفاده از نقطه نظرات شهروندان براي مسائل شهري

وي با بيان اينكه نقطه نظرات شهروندان بسيار مي‌تواند گره‌گشا و تاثيرگذار باشد؛ ادامه داد: هرگاه با مردم مواجه شده و گفت و گو مي‌كنيم در مي‌يابيم مردم مسايلي را خوب درك مي كنند كه مسئولان دسترسي به آنها را ندارند مگر اينكه با مردم در ارتباط باشند.

شهردار اصفهان با بيان اينكه هر شهروندي يك شهردار است، تاكيد كرد: بايد بتوانيم راهكارهاي استفاده از ديدگاه‌هاي مردم را پيدا و نهادينه كنيم.

وي اظهار كرد: در هفته هاي گذشته ارتباط‌هاي خوبي با شهروندان داشتيم، به مناطق شهرداري به صورت سر زده مراجعه كرديم، همچنين از طريق سامانه ارتباط مردمي 111 به صورت ارتباط مستقيم تلفني با بيش از 40 نفر از شهروندان گفت و گو و جوابگوي مشكلات آنها بوديم؛ البته بسياري از موراد در لحظه پيگيري شد.

نوروزي با اشاره به ديدار مردمي با اهالي منطقه 12 شهرداري اصفهان، گفت: هفته آينده ملاقات مردمي با اهالي منطقه 12 شهرداري اصفهان خواهيم داشت و پاسخگوي سوالات مردم خواهيم بود كه اميدواريم بتوانيم در اين منطقه نيز مسايل مردم را در اولين فرصت رفع كنيم.

اصلاح فرايندها و چابك‌سازي بدنه شهرداري

وي افزود: مديريت شهري اصفهان دومين سال فعاليت خود را به اتمام رسانده و وارد سومين سال شده است كه در اين مدت تلاش شده فرايندها اصلاح و بدنه شهرداري چابك‌سازي شود.

شهردار اصفهان تخصيص اولويت‌ها به طرح‌هاي شهري و منطقه‌اي، حركت به سمت شاخصههاي نوين توسعه در شهر در دو سال گذشته مورد توجه بوده است، گفت: به عنوان مثال بر تاب‌آوري شهر تاكيد داشتيم؛ همچنين در سازمان آتش نشاني اقدامات خوبي انجام شده و در توسعه تمام ابعاد كالبدي شهر بر روي تاب آوري تاكيد ويژه داشته‌ايم.

وي با بيان اينكه مديريت شهري اصفهان در اين دوره نشاط اجتماعي و رقابت‌پذيري شهر را دنبال كرده است، تاكيد كرد: در اين دوره پيرامون اداره ارزان شهر و انضباط مالي به نحو شايسته‌اي اقدامات گسترده انجام شده است.

نوروزي خاطرنشان كرد: در دو سال گذشته توسعه بهزيستي اجتماعي و فرهنگي در سرفصل‌هاي مخلتف مورد تاكيد قرار گرفته و در امور ترافيكي، شهرسازي و معماري، پروژه‌هاي عمراني، فرهنگي و خدمات شهري اقدامات خوبي انجام شده كه قابل مشاهده است.

تعيين تكليف جاده انتهاي سپاهانشهر بر عهده راه و شهرسازي

وي با اشاره به بلاتكليفي جاده انتهاي سپاهانشهر متصل به كليشاد و سودرجان، اظهار كرد: در محدوده شهر اقدامات بر عهده شهرداري است، اما در حريم شهرداري وظايف متفاوتي دارد، بعضي از فعاليت ها بايد انجام و از انجام بعضي ديگر از اقدامات بايد جلوگيري شود.

شهردار اصفهان گفت: جاده انتهاي سپاهانشهر متصل به كليشاد و سودرجان در محدوده خدماتي شهرداري اصفهان نيست و نبايد اقدامات عملياتي انجام شود، هر چند انجام بعضي از اقدامات مي‌تواند ترافيك شهر كاهش دهد.

وي ادامه داد: اداره كل راه و شهرسازي متولي جاده انتهاي سپاهانشهر متصل به كليشاد و سودرجان است و بايد نسبت به تعيين تكليف آن اقدام كند.

ارايه راهكاري براي ساماندهي مشاغل مزاحم در خيابان طالقاني

نوروزي در پاسخ به ابراز گلايه يكي از شهروندان ساكن در كوچه مسجد رحيم خان واقع در خيابان طالقاني مبني بر حجم بالاي ترافيك به خاطر وجود بازارچه، فعاليت مشاغل مزاحم و كارگاه‌هاي فعال صنايع دستي و استفاده آنها از مواد اسيدي، تصريح كرد: خيابان طالقاني شرايط بسيار ويژه‌اي دارد، تعميرگاه‌ها و مغازه‌هاي تجاري و تعميرگاهي زيادي در اين خيابان وجود دارد، از اين رو براي ساماندهي مشاغل مزاحم راهكارهاي خوبي در نظر گرفته شده و اقدامات خوبي همچون احداث شهرك‌هاي مربوطه صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در كوچه مسجد رحيم‌خان تعداد مشاغل مزاحم زياد نيست، اما علاقه‌مند به رفع نارضايتي‌ها هستيم، از اين رو چنانچه بررسي‌ها نشان دهد فعاليت برخي كسبه تهديدي براي سلامت شهروندان است، بايد از اين محل انتقال داده شود.

شهردار اصفهان با اشاره به ترافيك سنگين كوچه مسجد رحيم خان، اظهار كرد: ترافيك سنگيني كه در اين مناطق به لحاظ بافت منطقه، تركيب جمعيتي و تعداد زياد مغازه ها و كارگاه‌هاي كوچك وجود دارد بايد ساماندهي و علايم ترافيكي آن بار ديگر بازبيني و هماهنگي لازم با پليس راهور انجام شود تا فشار بر مردم كاهش يابد.

وي تاكيد كرد: مدير منطقه يك بايد بررسي و توجه داشته باشد كه به مشاغل مزاحم كوچه مسجد رحيم خان اخطار داده شود و نارضايتي مردم را تفهيم و با توافق، مسايل در اسرع وقت رفع شود، در غير اين‌صورت براي رفع نگراني مردم بايد از ابزار قانوني استفاده شود.

نوروزي از مدير منطقه يك شهرداري اصفهان درخواست كرد: تا به محل مورد نظر مراجعه حضوري داشته و با ساكنان و صاحبان مذاكره و مسايل را هر چه سريعتر برطرف كند.

وي ادامه داد: در خصوص كاهش مسايل ترافيكي كوچه مسجد رحيم‌خان نيز بايد بررسي شود تا يك ماه آينده اعلام شود كه تا چه ميزان مشكلات برطرف شده و چه اقداماتي بايد انجام شود؛ البته پليس راهور نيز بايد همكاري كنند تا دغدغه‌هاي مردم كه جزو حقوق شهروندي آنها است برطرف شود.

شهردار اصفهان در ارتباط با جايه جايي پل عابرپياده رو به روي خيابان آزادگان در محله دستگرد و بلااستفاده بودن پل مكانيزه  مقابل بانك صادرات در اين محدوده از شهر، گفت: پل عابرپياده رو به روي خيابان آزادگان زماني در اين محل قرار داشت كه مسير خيابان آزادگان هنوز باز نشده بود، از اين رو پس از باز شدن مسير خيابان آزادگان ديگر نيازي به وجود اين پل نبود، البته كارشناسان بايد نظر دهند چه بسا احتمال اينكه وجود پل به ضرر شهروندان باشد نيز وجود دارد.

رفع مشكلات خيابان آزادگان

وي با تاكيد بر اينكه مدير منطقه 13 بايد در ارتباط با جايه جايي پل عابر پياده رو به روي خيابان آزادگان بررسي لازم را انجام و گزارشي ارايه كند، ادامه داد: اقداماتي كه در راستاي تامين منافع مردم باشد را انجام خواهيم داد؛ ضمن اينكه پل مكانيزه مقابل بانك صادرات نيز به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

نوروزي با اشاره به تغيير نام خيابان آزادگان به خيابان دستگرد، گفت: نامگذاري معابر و خيابان‌ها در يك فرايند مشخص و مكانيسم خاصي انجام مي‌شود، شوراي نامگذاري نام را پيشنهاد و در شوراي شهر تصويب و در فرمانداري تاييد مي‌شود.

وي افزود: ممكن است نام آزادگان در چند نقطه از شهر استفاده شده و شهروندان را دچار سردرگمي كند، از اين رو بايد تكليف نامگذاري اين خيابان نيز مشخص شود.

شهردار اصفهان تاكيد كرد: دستگرد اگر مراحل نامگذاري را پشت سر گذاشته و قطعي شده، شهروندان ساكن در اين خيابان بايد همكاري لازم را داشته باشند چون اين نام بنا بر اين مراحل انتخاب شده است.

راه اندازي پاركينگ در ميدان شهدا

وي در ارتباط با نبود پاركينگ در ميدان شهدا كه مورد سؤال يكي از شهروندان بود، تصريح كرد: در ميدان شهدا زميني با كاربري پاركينگ وجود دارد كه اگر مالك خصوصي داشته باشد بايد گفت و گو و تفاهم كنيم؛ در واقع يك اراده دو طرفه حاكم است تا يك توافق شكل بگيرد و اگر يك طرف در شكل گيري اين اراده همكاري نكند ناچار هستيم از مواد 8 و 9 قانون استفاده كنيم تا به هدف برسيم.

نوروزي از شهرونداني كه املاك آنها با كاربري هايي همچون پاركينگ تعريف شده، همكاري كنند تا منافع آن شامل تمام شهر شود، البته شهرداري نيز همكاري لازم را انجام خواهد داد تا شهروندان متضرر نشوند.

وي با بيان اينكه تكريم ارباب رجوع يكي از حقوق شهروندي و جزو وظايف همه است، افزود: اين موضوع براي ما بسيار اهميت دارد كه هنگام مراجعه شهروندان به شهرداري هر چند امكان دارد برخي مشكلات قانوني و تعارض منافع وجود داشته باشد، اما بايد كاركنان حُسن خلق داشته باشند؛ البته بايد افرادي كه رضايت مردم را حاصل مي‌كنند نيز تشويق شوند.

شهردار اصفهان تاكيد كرد: گاهي به مناطق شهرداري مراجعه و با مردمي كه در پشت ميز خدمت منتظر انجام امور خود هستند، مذاكره و گفت و گو مي كنيم و معتقديم اين اقدامي پسنديده است.

تعيين تكليف خيابان محوري اصفهاني

وي با اشاره به تعيين تكليف خيابان محوري اصفهاني واقع در ميدان لاله، اظهار كرد: در دو سال گذشته بيشترين بازديدها را از منطقه 14 انجام داديم تا رسيدگي لازم به مشكلات مردم انجام شود.

نوروزي گفت: اينكه مطرح شود سالها طرح خيابان محوري اصفهاني بر زمين مانده، اگر ادعاها صحت داشته باشد، به هيچ عنوان رسيدگي نكردن قابل قبول نيست و بايد اقدامات به طور جدي انجام شود.

وي تاكيد كرد: هر چند از شش سال اخير موضوع خيابان محوري اصفهاني با مشكل مواجه شده، اما در دو سال اخير اقدامات خوبي انجام شده است؛ البته مدير منطقه 14 بايد بر روي اين موضوع متمركز شود.

شهردار اصفهان از مالكان پلاك‌هاي در مسير آزادسازي خيابان محوري اصفهاني درخواست كرد: در انجام آزادسازي‌ها همكاري لازم را با شهرداري داشته باشند تا خيابان هر چه سريعتر به بهره‌برداري برسد.

وي گفت: اگر توافق و آزادسازي انجام شود، احداث خيابان تنها يك ماه زمان نياز دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات