تدوین گزارش اولویت‌بندی اقدامات پیشنهادی در پهنه‌های کم برخوردار  ...

تدوین گزارش اولویت‌بندی اقدامات پیشنهادی در پهنه‌های کم برخوردار ...

تدوین گزارش اولویت‌بندی اقدامات پیشنهادی در پهنه‌های کم برخوردار شمالی و حاشیه شهر مشهد

مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر از تدوین گزارش اولویت‌بندی اقدامات پیشنهادی در پهنه‌های کم برخوردار شمالی و حاشیه شهر مشهد خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود درودی گفت: شهر مشهد نیز همانند سایر کلانشهرهای ایران با مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی روبرو است. در عین حال این کلانشهر به علت جایگاه ویژه ژئوپولیتیک، کارکرد بسیار مهم زیارتی و گردشگری، موقعیت خاص جغرافیایی و ساختار اقتصادی متفاوت دارای مسایل و مشکلات خاص خود است.
وی افزود: از طرف دیگر توجه به این نکته ضروری است که در صورت برخورد مناسب با مشکلات اصلی و عمده می‌توان یک تهدید را بدل به فرصت کرد. به طور مثال کلانشهر مشهد به دلیل تمرکز شدید جمعیت، فعالیت، سکونت و شکل‌گیری آن در یک فرآیند خودبه خودی، بی‌برنامه و بدون توجه به امکانات و محدودیت‌های فضایی، بستر، زیرساخت‌هاست که حاصل آن ایجاد مجموعه پیچیده‌ای از مسائل و مشکلات حاد اجتماعی- اقتصادی، فضائی- کالبدی و زیست محیطی با خصلت‌های منفی است.
مشاور راهبردی شهردار مشهد در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر عنوان کرد: در عین حال همین تمرکز دارای مضمون مثبت است و می‌تواند به عنوان فرصت و بستری مناسب برای توسعه و عمران کلانشهر قلمداد شود.
درودی خاطرنشان کرد: بر این اساس به منظور برنامه‌ریزی برای سازماندهی توسعه در پهنه‌های کم‌برخوردار شمالی و حاشیه شهر، گزارشی سیاستی در راستای مشخص کردن اولویت‌های اقدامات پیشنهادی شهرداری مشهد در پهنه‌های کم‌برخوردار شمالی و حاشیه شهر تدوین شد.
وی گفت: این گزارش در راستای تاکید شهردار مشهد مبنی بر افزایش سرعت اجرای و تحویل پروژه‌های مناطق کم برخوردار شهر است؛ به طوری که اجرای این برنامه‌ها و سیاست‌ها دارای تاثیرات محسوس و قابل رویتی در ارتقای شاخص‌های زیستی و محیطی این مناطق داشته باشد و مهم‌تر اینکه منافع فوری و محسوسی برای شهروندان این مناطق در برداشته باشد.
مشاور شهردار مشهد افزود: معتقدیم که مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد در حال حاضر نیازمند تدوین و اجرای پروژه‌هایی هستند که دارای بیشترین تاثیرات محسوس در زمینه از بین بردن مشکلات شهروندان این مناطق باشد و در عین حال رویکردها و اقدامات بلندمدت نیز با در نظرگرفتن ملاحظات و مقتضیات با رفتارهای این مناطق تداوم پیدا کند.
درودی تصریح کرد: گزارش مذکور در راستای همین رویکرد تدوین شده و شامل مواردی چون تحلیل ویژگیها و استنتاج نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، تدوین راهبردهای موضوعی و موضعی کلان، معرفی برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌ها و در نهایت اولویت‌بندی اقدامات و معرفی استراتژیهای موفقیت سریع(quick wins) است.
اختر کنجیان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات