رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت : تهذیب نفس و سلامت جسم ویژگی یک جوان انقلابی است

در آستانه هفته تربیت بدنی و ورزش و همزمان با انتصاب رئیس جدید اداره ورزش و جوانان اعضاء شورا ، شهردار و معاون شهردار با ایشان دیدار کردند .

در این دیدار مهندس نجیب حسینی رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تبریک انتصاب آقای تورج عیوض محمدی به این سمت ایشان را یکی از بهترین های ورزش شهرستان عنوان نموده و اظهار امیدواری کردند حضور ایشان در رأس مسئولیت ورزش شهرستان باعث پویایی و منشاء خیر و برکت برای ورزش منطقه باشد .

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اهمیت مقوله ورزش و جایگاه آن در میان ادیان الهی به ویژه دین  اسلام با استناد به حدیثی از پیامبر اعظم ( ص ) که فرمودند :‌ ((خداوند بر تو حقی داردو بدنت نیز بر تو حقی داردو خانواده ات نیز بر تو حقی دارد . توجه بسیار رسول گرامی اسلام  (ص) به سلامت جسم است که حق بدن را در کنار حق پروردگار بیان میکند . زمانی انسان میتواند حق پروردگار و خانواده اش را به بهترین صورت ادا کند که از بدنی سالم و نیرومند برخوردار باشد   )) ایشان در ادامه با بیان نقش مسئولین در گرایش جوانان به ورزش و سلامت جسم اظهار داشت : تهذیب نفس و سلامت جسم ویژگی یک جوان انقلابی است که می تواند برای کشور نقش ارزنده ای ایفا کند .

مهندس نجیب حسینی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های ورزشی باید دارای طرح و نقشه مدون بوده و از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان در کمیته برنامه ریزی فرمانداری و اداره کل ورزش و جوانان بصورت جدی پیگیری شود گفت : شورا و شهرداری تاکنون اقدامات مطلوب و مناسبی در زمینه احداث زمینهای چمن مصنوعی ٰ- سالن ورزشی و مساعدتهای مالی و فراهم نمودن زیر ساختهای ورزش همگانی به انجام رسانده و همانند گذشته در کنار خانواده ورزش و جوانان شهر خواهد بود و انتظار می رود این اداره در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف مجموعه ورزشی شهید بهشتی ، تکمیل و نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال شریف آباد اقدامات لازم را انجام دهد .

درادامه مهندس ذوالقدریها شهردار ابهر با اشاره به وجود پتانسل ها و استعدادهای زیاد ورزشی در شهرستان ابهر گفت : در حوزه ورزش  ، شهرستان ابهر دارای توانمندی فراوان می باشد و اکنون که بعد از مدتها عدم ثبات و ناپایداری در مدیریت ورزش شاهد حضور یکی از افتخارات شهرستان در این مسئولیت هستیم امیدواریم عقب ماندگیهای گذشته جبران گردد و در این میان توجه به نقش انکار ناپذیر آموزش و پرورش و پیشکسوتان در ورزش حائز اهمیت است .

ایشان توجه به ساختارهای موجود و  استفاده از حضور قهرمانان ورزشی در سطوح مختلف ورزشی توجه به اماکن ورزشی و نقش پیشکسوتان و استفاده از توانمندیهای ادارات مرتبط را از عوامل توسعه و رونق ورزش عنوان نموده و گفت :‌شورا و شهرداری در حوزه ورزشهای همگانی و بومی محلی و ایجاد ساختار های ورزشی حضور و نقش فعال و سازنده ای داشته و این عوامل می تواند از کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و معضلاتی که گریبانگیر جامعه و جوانان است بکاهد .

سپس حاج آقا عسگری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت : اکثر مخاطبین و مراجعین اداره ورزش،  جوانان هستند ورئیس اداره ورزش و جوانان  باید با ایجاد همدلی و انسجام بین ورزشکاران و هیأتهاو تیم های ورزشی کدورتها را به دوستی تبدیل نماید و در مسئولیت جدید باید همه ورزشها برای شما یکسان باشد و ورزشکاران شما را امین خود بدانند .

در ادامه خانم دودانگه عضو شورای شهر ابهر نیز با بیان اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و در امکانات و ورزش شهر نیزباید دارای  سهم باشند اظهار داشت : توجه به ورزش بانوان و سلامت آنها برای جامعه و آینده ی کشور ما حائز اهمیت است و ایجاد امکانات برای آنها می تواند به سلامت خانواده کمک کند و ایجاد مکانهای ورزشی به ویژه استخرهای ویژه بانوان در سلامت مادران آینده می تواند موثر باشد .

در پایان آقای عیوض محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان با قدردانی از حضور اعضای شورا و شهردار گفت :اعضای شورا و شهردار چکیده و عصاره آرای مردم هستند و نظرات شما همان دیدگاههاو خواسته های مردم است چون شما دارای تجارب ارزنده ای می باشید که استفاده از آنها مسیر سخت کار را برای ما میسر می سازد و بنده با اشراف به شرایط حاکم و سختی کار قبول مسئولیت نمودم و به حمایت شما عزیزان و دلگرمیتان  امیدوارم  و چون خود را جزء کوچکی از بدنه و خانواده ورزش می دانم امیدوارم با حمایت های پیشکسوتان و ورزشکاران در مسئولیت خود با موفقیت انجام وظیفه نمایم .

ایشان اهمیت فرهنگ سازی در ورزش و قبول نظرات و دیدگاههای مختلف را شیوه  اصلی رسیدن به وحدت رویه بیان نمودند و اظهار داشتند : جلب اعتماد مردم ، ورزشکاران و مسئولین و انجام کارها به صورت کارشناسی و جلوگیری از اتلاف بیت المال و اعتبارات ورزشی از اولویتهای کار ماست و در بحث ورزش بانوان حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری می تواند کمک شایانی به ایجاد کارهای عمرانی نماید . و با اصلاح آمار غلط در مورد سرانه ورزش برای هر فرد در شهرستان تلاش داریم به یک رقم واقع بینانه در این زمینه برسیم .

.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات