بررسی طرح باغ اردیبهشت در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز

بررسی طرح باغ اردیبهشت در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «علی ناصری» گفت: این طرح با رویکرد صیانت از بهبود‌یافتگان سومصرف مواد مخدر و آموزش انها در قالب رشته‌های هنری به کمیسیون ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از سم‌زدایی افراد درگیر سو مصرف مواد مخدر باید مسائل روانشناختی و خودشناختی آنها بررسی و اصلاح شود و سپس با ایجاد مهارت، این افراد را برای حضور در جامعه آماده کرد تا علاوه بر مدیریت امور اقتصادیشان بتوانند ارتباط موثری نیز با دیگران داشته باشند.
وی با اشاره به معتادان گمنام یا الکلی ‌های گمنام به عنوان NAو AA افزود: به منظور جلوگیری از لغزش معتادانی که بهبود یافته‌اند گامهای ۱۲‌گانه‌ای در نظر گرفته شده است.
ناصری ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد تعاملات خوب و سازنده بین ادارات، نهادها، ارگانها و سازمانها یکی از دستور کارهای مهم سال سوم فعالیت شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان پارلمان محلی است در تلاش است با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز کارگروهی با حضور نماینده علوم پزشکی، بهزیستی ، سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، حوزه‌ی اداره‌ی پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، استانداری، فرمانداری و نمایندگان گروههای NA که چندین سال از بهبودی آنها می‌گذرد تشکیل و وضعیت معتادانی که درمرکز ماده۱۶ هستند از لحاظ تعداد، سن، جنسیت، بومی یاغیر بومی بودن و نوع اعتیاد آنها مشخص شود .
وی استعدادسنجی را یکی دیگر از اقداماتی برشمرد که تعیین کننده مهارتهای متناسب با معتادان، برای ورود به اجتماع و کسب و کار صحیح و سالم است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی لایحه تفکیک سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری در کمیسیون خبر داد و افزود: این لایحه از سوی شهرداری به شورا ارائه و به کمیسیون‌های  سلامت، محیط زیست ،خدمات شهری  و برنامه ، بودجه ، حقوقی و املاک ارجاع و بررسی شد .
دکتر علی ناصری گفت: با توجه به بخشنامه وزارت کشور این دوسازمان درگذشته ادغام شدند که پس از بررسی در کمیسیون، کلیات تفکیک این دوسازمان مورد تایید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی جزئیات این تفکیک، چگونگی وضعیت اعتبار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بودجه ۹۸، نحوه تعهدات استخدامی جدید و تغییرات ساختاری، تمهیدات در نظرگرفته شده برای تقویت سازمان، تعیین تکلیف کارشناسان سازمان زیباسازی مناطق، مکان استقرار، چارت سازمانی و تعیین تکلیف وضعیت ستاد باغات از مواردی است که در جزئیات باید بررسی شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات