بتن روسازی جاده ها در یخبندان مقاومت کمتری دارد

بتن روسازی جاده ها در یخبندان مقاومت کمتری دارد

www.BanaNews.irمدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت: امروزه در بعضی از بزرگراه های کشور برای اولین بار از بتن برای روسازی جاده ها استفاده می شود که در یخبندانها مقاومت کمتری نسبت به آسفالت دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کامران رحیم اف شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همچنین در حال حاضر در آسفالتهای جاده های کشور به جای روکش از درزگیری استفاده می شود و این پیشنهادات پس از هدفمند شدن یارانه ها و واقعی شدن هزینه ها به فکر مهندسان رسید.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور گفت: آزمایشگاه استان گلستان از نظر کیفیت باید ارتقا پیدا کند.

رحیم اف افزود: دو هدف عمده در سفر به استانها ساماندهی و سازماندهی بخش خصوصی و آزمایشگاه هاست.

وی اظهار داشت: در استان گلستان یک اداره کل و دو آزمایشگاه شهرستانی و ۱۱ واحد محلی وجود دارد که رسیدگی و رفع مشکلات آنها و کنترل کیفیت کاری که انجام می دهند از اهداف ماست.

وی افزود: سرکشی مستمر به ادارات استان و بیان آزمایشات خارج از مشخصه و مشکلات شناسایی شده در شورای حمل و نقل استان از دیگر برنامه های سفر به استانها است.

رحیم اف ادامه داد: تفاهم نامه ای با معاومنت عمرانی استاندار امضا شده است تا آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کناراین معاونت بصورت ناظر عالی بر کار بخش خصوصی و آزمایشگاه های بخش خصوصی نظازت کند.

وی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه برای اولین بار در سطح کشور این اتفاق در استان گلستان می افتد و استان بصورت الگو برای ۲۹ استان دیگر در خواهد آمد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در ادامه گفت: این آزمایشگاه در حال حاضر از شرکتهای تابعه وزارت راه است و وظیفه کنترل کیفی پروژه ها را در وزارت راه و ترابری، وزارت نیرو، وزارت مسکن، شهرداری ها و سایر دستگاه ها به عهده دارد.

وی افزود: آزمایشگاه جزو مشاوران محسوب می شود و وظیفه انجام آزمایشات فنی در مقولات مختلف سازه ای را بر عهده دارد.

رحیم اف ادامه داد: تعداد پروژه هایی که آزمایشگاه در آن دخیل است زیاد بوده و در تمام استانهای کشور پروژه های متعددی را در دست اجرا داریم.

وی افزود: پروژه های خارج از مشخصات تعیین تکلیف وبا انها برخورد می شود،و در صورت نیاز جلوی انجام کار یا مصالح نا مرغوب گرفته می شود.

فعالیت هزار شرکت خصوصی در کشور

وی با اشاره به شرکتهای خصوصی گفت: در کل کشور بطور متوسط نزدیک به یک هزار شرکت خصوصی فعالیت دارند،ب خش خصوصی مجوز ها را استاندارد و معاونت برنامه ریزی دریافت می کند اما بعد از دریافت مجوز نظارت چندانی بر آنها نیست.

رحیم اف افزود: از برنامه های مهم این آزمایشگاه ارتقاء دانش پرسنل بخش خصوصی، نظارت و سیاست گذاری و ارزشیابی سالانه و رسیدگی به تخلفات، رتبه بندی و تولی گری بخش خصوصی در راستای اصل۴۴ قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دوران گذار و در پی تبدیل شدن این آزمایشگاه به سازمان کنترل کیفی و ازمایشگاههای فنی و مکانیک خاک کشور هستیم.

وی افزود: تمام پروژه های دولتی را ما بر عهده داریم و حتی با پذیرفتن ضرر هم کوتاه نمی آییم ودر بعد فرهنگ سازی نیز با فعالیتهای تبلیغاتی این بعد را جا انداخته ایم.

استفاده از تکنولوژیهای نو در طرحهای عمرانی

رحیم اف درادامه با اشاره به تکنولوژی های نو گفت: ما پیشنهاد می دهیم اما در طرح مشاور استفاده می شود و از نمونه این تکنولوژی ها استفاده از بتن در روسازی جاده های کشور است.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای با موسسسه استاندارد امضا شده است که مصالح ساختمانی قبل از استفاده ازمایش و پس از تایید استفاده می شوند.

 

 

    نظرات