بهره برداری از پروژه های بنیاد مسکن گلستان به مناسبت روز روستا با حضور آقای مهندس تابش

بهره برداری از پروژه های بنیاد مسکن گلستان به مناسبت روز روستا با حضور آقای مهندس تابش

بنا به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، به مناسبت ۱۵ مهرماه، روز ملی روستا و عشایر، پروژه های بنیاد مسکن استان گلستان شامل افتتاح و بهره برداری از ۵۰۰ واحد احداثی با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و ۱۳۶۰۰ واحد تعمیری با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان در مناطق سیل زده استان، ۵۹ طرح هادی هادی روستایی بااعتبار ۱۸ میلیارد تومان، ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و نوسازی بااعتبار ۲۶ میلیارد تومان و اهداء ۲۰۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی با حضور مهندس تابش، ریاست محترم بنیاد مسکن کشور و دکتر حق شناس، استاندار گلستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدعوین که با استقبال گرم و پرشور بزرگان قوم ترکمن و اهالی روستای سیل زده قانقرمه و روستاهای اطراف مواجه شدند، ابتدا از المان طرح هادی این روستا که نمادی از چادر و آلاچیق ترکمن بود پرده برداری و طرح هادی این روستا را افتتاح کردند و با حضور در غرفه های دستاوردهای روستایی و صنایع دستی استان که در طول مسیر تعبیه شده بود، از این غرفه ها بازدید کردند.

افتتاح دو واحد مسکونی به نمایندگی از ۵۰۰ واحد احداثی بنیاد مسکن گلستان در مناطق سیل زده از دیگر برنامه های مدعوین بود.

مهندس تابش و استاندار گلستان که توسط معاونینشان، مدیران دستگاههای اجرایی استان و اهالی خوب و با صفای شهرستان آق قلا همراهی می شدند، با حضور در جایگاه ویژه مراسم روز روستا به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه با اهداء لوح تقدیر از تعامل و همکاری مدیران بانکهای عامل پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوض سیل تقدیر شد.

اهداء نمادین یک جلد سند مالکیت روستایی به نمایندگی از ۲۰۰۰ جلد، تقدیر از ۲۷ نفر از دهیاران منتخب بخشداریها و شعب بنیاد مسکن استان و تجلیل از نفرات برتر مسابقه عکاسی روستا، میراث ماندگار که در اسفندماه ۹۷ برگزار شده بود از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افتتاح واحد مسکونی پدر شهید پقه در روستای چن سویلی شهرستان آق قلا که در سفر قبلی مهندس تابش به استان گلستان کلنگ زنی شده بود، از دیگر برنامه های ایشان بود.

مهندس تابش در بازدید خرداد ماه خود از مناطق سیل زده استان گلستان، پس از اطلاع از وضعیت زندگی خانواده شهید سرفراز پقه، با حضور در منزل پدر این شهید، دستور ساخت یک واحد ۸۰ متری از محل اعتبارات داخلی بنیاد بعنوان هدیه مقام معظم رهبری به این خانواده را صادر و کلنگ آن را به زمین زدند که این منزل مسکونی در مدت حدود ۴ ماه بااعتبار ۱۳۰ میلیون تومان احداث و به دست خودشان و با حضور استاندار محترم گلستان افتتاح و تقدیم این خانواده محترم گردید.

افتتاح یک واحد مسکونی در روستای تازه آباد که مالک آن علاوه بر زندگی با تنها فرزند معلول خود در چادر نیز زندگی می کردند، آخرین برنامه مهندس تابش ، ریاست محترم بنیاد مکسن کشور و هیات همراهشان به مناطق سیل زده شهرستان آق قلا بود.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان


لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات