محفل انس با قرآن کریم

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، محفل انس با قرآن کریم روز شنبه مورخ 20/7/98 بمناسبت روز بزرگداشت حافظ، حافظ قرآن و اربعین حسینی با حضور جمعی از دلسوختگان ابا عبدا... الحسین(علیه السلام)  در نمازخانه شهدای راهدار اداره  کل برگزار گردید.

در این محفل یاد و خاطره 72 شهید کربلا و عاشقان و دلسوختگان در سراسر کره زمین به طرف کربلای معلی در حرکت هستند و با قافله حضرت زینب( سلام ا... علیها) همراه می باشند و آیات تلاوت شده را بیمه راهشان هدیه گردید.

عباسعلی سلیمانی رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این محفل گفت: خواجه شمس الدين محمد شيرازي شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغيب از بزرگترين شاعران غزل سراي ايران و جهان به شمار مي رود.

وی افزود: شعر حافظ داراي ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقيقت هستي است،نگاه حافظ به جهان هستي نگاهي فراگير است به گونه‌اي كه تمام مسايل مادي و معنوي را با بياني شيرين و محكم و با بكارگيري استعاره و تشبيه، ايهام و مجاز و ساير صناعات ادبي بيان مي‌كند .

سلیمانی بیان داشت . حافظ- همچنانكه از تخلص او برمی آید- قرآن را از حفظ داشت و به چهارده شكل (قراآت هفتگانه) می خواند .

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی خاطر نشان ساخت : حافظ شاعري است كه در قرن حاكميت زهد و ريا و خفقان، شعري فراگير و رندانه دارد و از همه مسائل جهان هستي با بياني ظريف و رندانه سخن مي‌گويد و همواره از تظاهر و تزوير دوري مي جويد و شعر برايش جنبه‌اي متعالي و آرماني دارد .

وی ادامه داد:اشعار حافـظ شيـرازي بـا الـهـام از تعاليم ‎‎ ناب اسلامي ‎‎ و مفاهيم گرانقدر قرآني سروده ‎‎ شده است و همگـي ايـن اشعـار حـاوي كنايات ‎‎‎ و استعارات زيبا و بي نظير است . اين ‎‎‎ شاعر پرآوازه ايران زمين در سال 791 يا 792 هجري ‎‎ قمـري دارفـانـي را وداع گفت .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات