ساعت فعاليت مترو تغيير كرد/راه‌اندازي سه خط BRT در شهر

ساعت فعاليت مترو تغيير كرد/راه‌اندازي سه خط BRT در شهر

شهردار اصفهان گفت: از فردا يكشنبه نخستين قطارشهري از پايانه صفه و عاشق آباد از ساعت 6:10 صبح حركت و تا ساعت 21:30 به شهروندان خدمت‌رساني خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي صبح امروز- شنبه 20 مهرماه 98- در برنامه راديويي «سلام اصفهان» با اشاره به افزايش تعداد مسافران قطار شهري اصفهان، اظهار كرد: در حال حاضر روزانه بيش از 80 هزار نفر از مترو براي انجام سفرهاي درون شهري خود استفاده مي‌كنند.

وي بابيان اينكه يكي از درخواست هاي مردم تغيير در حركت ساعت فعاليت مترو است، گفت: باتوجه به درخواست مردم ساعت فعاليت مترو از روز يكشنبه نخستين قطارها از پايانه صفه و عاشق آباد از ساعت 6:10 صبح حركت و تا ساعت 21:30 به شهروندان خدمت‌رساني خواهد كرد.

شهردار اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر سرفاصله حركت قطارها 11 دقيقه است، تصريح كرد: تاكيد شده تا پايان امسال با اضافه شدن چند قطار ديگر، سرفاصله زماني قطارها به هشت دقيقه در زمان اوج كاهش پيدا كند كه مديرعامل سازمان قطار شهري و مديرعامل متروي بايد اين موارد را به صورت جدي پيگيري كنند تا اتفاقات خوبي در اين زمينه رقم بخورد.

نوروزي تاكيد كرد: از همه شهروندان انتظار مي‌رود قدر اين سرمايه گذاري عظيم و گران را بدانند و از آن استفاده كنند تا كمتر با مشكلات آلودگي هوا و ترافيك در شهر مواجه باشيم.

وي با اشاره به خدمت‌رساني شهرداري اصفهان به زائران اربعين حسيني، گفت: اربعين امسال خدمت‌رساني به زائران با اعزام 90 دستگاه اتوبوس بخش خصوصي به مرز مهران در حال انجام است.

شهردار اصفهان تصريح كرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته، امسال سه خط متروي اتوبوسراني يعني BRT طراحي شده و با اعتبار بيش از 200 ميليارد تومان آغاز به كار خواهد كرد كه افزايش مسافر و ورود اتوبوس‌هاي جديد را در شهر در پي خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: به زودي اقداماتي كه براي خريد اتوبوس‌هاي جديد و بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده در حال انجام است را براي شهروندان اطلاع‌رساني خواهد شد.

نوروزي با اشاره به ديدار مردمي با اهالي منطقه 12، اظهار كرد: روز يكشنبه هفته جاري طبق اعلام قبلي به همراه شوراي معاونان در جمع مردم منطقه 12 حضور مي‌يابيم و براي پاسخگويي و رفع مشكلات با مردم ملاقات مي‌كنيم كه اميدواريم به اين عهدي كه بستيم پايبند باشيم و اين ديدار ها را تا حضور در تمام مناطق به صورت مستمر ادامه دهيم.

وي با تاكيد بر ايجاد بستري براي آموزش مفاهيم و فرهنگسازي شهري براي دانش آموزان، تصريح كرد: سال گذشته كلاس شهر را با حضور دانش آموزان در مترو آغاز كرديم و امسال معاونت فرهنگي شهرداري با همكاري و همياري اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان كتابي را با عنوان «كلاس شهر» طراحي كردند كه فرهنگ صحيح زندگي در شهر را به دانش آموزان آموزش مي‌دهد.

شهردار اصفهان گفت: معتقديم انجام اينگونه اقدامات، ريشه‌اي‌ترين و ارزشمندترين نوع فرهنگ‌سازي است و اميدواريم اين طرح به اهداف تربيتي و فرهنگي خوب خود كه مي‌تواند حلال بسياري از مشكلات شهر باشد، برسد.

وي ادامه داد: بي‌شك بسياري از مشكلات شهر مانند ترافيك، رعايت نظافت شهر، احترام به حقوق شهروندي ريشه فرهنگي دارد و توسط شهروندان قابل رفع است و بر اين باور هستم كه با ارايه اين آموزش‌ها و رسيدن به تفاهم با دانش‌آموزان در اين زمينه‌ها بتوانيم گام‌هاي اساسي و مهمي برداريم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات