کاهش قیمت میلگرد در ترکیه

کاهش قیمت میلگرد در ترکیه

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irقیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه کاهش یافته و اواخر هفته گذشته در ۸۷۸ تا ۹۱۹ دلار هر تن همراه با ۱۸ درصد مالیات ارزش افزوده معامله شده است در حالی که پیش از آن ۹۴۴ دلار بود. رشد قیمت میلگرد صادراتی در اواخر ماه مه مورد قبول خریداران قرار نگرفت به همین دلیل احتمال کاهش قیمت‌ها در آینده وجود دارد.

تعدادی از کارخانه‌ها در ترکیه خواستار صادرات میلگرد به مصر در قیمت ۷۴۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر هستند و معاملاتی نیز در این قیمت‌ها بسته شده است، اما بسیاری از تجار با اشاره به پایین بودن این قیمت، تمایلی برای فروش میلگرد ندارند.

عده‌ای از دست‌اندرکاران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت میلگرد در بازار داخلی پس از انتخابات این کشور کاهش یابد. تعدادی از کارخانه‌ها به دلیل پایین بودن قیمت‌ها در بازار داخلی، فروش خود را کم کرده‌اند که این امر می‌تواند منجر به افت بیشتر قیمت‌ها در بازار شود.

رشد صادرات میلگرد اروپا به شمال آفریقا

صادرات میلگرد جنوب اروپا به شمال آفریقا در ماه مه با افزایش تقاضای الجزایر بالا رفت، البته مجددا با تکمیل موجودی‌ها تقاضا کاهش یافت، ولی قبل از آغاز ماه رمضان مجددا خرید‌ها بالا خواهد رفت.

در ماه مه ایتالیا و اسپانیا به دنبال ۵۱۰ یورو در هر تن فوب برای میلگرد خود بودند، ولی قیمت معامله‌ها به ۵۰۵ یورو نزدیک بود. حال تولید‌کننده‌ها در تلاشند قیمت‌ها را به ۵۱۵ یورو در هر تن فوب افزایش دهند، البته پذیرش افزایش قیمت مجدد به میزان تقاضا قبل از ماه رمضان بستگی دارد.

در دیگر کشور‌های شمال آفریقا تقاضا در ماه مه پایین بود. در لیبی بازار تحت تاثیر اوضاع سیاسی هنوز در رکود است و در تونس نیز وضعیت بازار مطلوب نیست.

احتمال افزایش تقاضای میلگرد در چین

همچنین معمولا سطح تقاضای میلگرد در چین در فصل تابستان کاهش می‌یابد، اما پیش‌بینی می‌شود بازار این محصول طی سال‌جاری بهتر از سال‌های گذشته باشد. طرح دولت چین برای ساخت ۱۰ میلیون واحد مسکونی جدید از ماه نوامبر آغاز خواهد شد. به دنبال این امر پیش‌بینی می‌شود که تقاضای میلگرد از ماه آینده افزایش یابد.

در حال حاضر موجودی میلگرد در جنوب چین پایین است و عده‌ای از انبارداران موجودی کافی در اختیار ندارند. امید به افزایش تقاضا به رشد قیمت میلگرد در بازار کمک کرده است.

هفته گذشته قیمت میلگرد در چین اندکی افزایش یافت. قیمت نقدی میلگرد قطر ۱۸ تا ۲۵ میلیمتر در ۸۰۷ دلار هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده ثابت بوده که تنها ۳ تا ۶ دلار هر تن بیشتر از هفته قبل است.

 

مرکز خدمات فولاد ایران

    نظرات