جلوگیری از برداشت297 هزار متر مکعب از سفره های آب زیرزمینی فیروزکوه

سرپرست امور آب فیروزکوه از انسداد 4 حلقه چاه غیر مجاز در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب با اعلام این مطلب اظهار کرد: با پیگیری های اکیپ گشت و بازرسی این امور و با اخذ دستور قضایی طی یک روز کاری 4 حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق 80 متر و آبدهی 15  لیتر در ثانیه در اراضی امیریه،کاریزسر و کلفور از شهرستان فیروزکوه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی  مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج بیش از 297 هزار متر مکعب در سال از سفره های آب زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه ضمن تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان تصریح کرد: طی این مدت همچنین 8 مورد شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز و تکمیل پرونده جهت اخذ دستور قضایی در بخش آب های سطحی انجام و 4 مورد اخطاریه دربخش آب های زیرزمینی نیز صادر گردید.

مرادی نسب در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهرستان فیروزکوه با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات