در قالب جشنواره نخستین واژه؛ زنگ آب در مدارس شهرهای استان کردستان به صدا درمی‌آید

یازدهمین جشنواره فراگیری "نخستین واژه" ویژه دانش‌آموزان سطح استان با مشارکت شرکت آبفا و اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان نیمه دوم آبان ماه سالجاری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، این جشنواره اهداف مختلفی را دنبال می کند که از جمله آنها افزایش حساسیت همگانی در زمینه لزوم مدیریت مصرف بهینه با توجه به شرایط کم آبی در جهان، منطقه و بویژه ایران و کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در استفاده از منابع موجود است.

همچنین افزایش آگاهی های عمومی در زمینه اهمیت و جایگاه آب از طریق نهادینه سازی فرهنگ مصرف صحیح مصرف آب در دانش آموزان با استفاده از ظرفیت و اهمیت آموزش الفبا که با کلمه آب شروع می شود و همزمانی آن با آموزش روشهای حفظ و ارج نهادن به آب می تواند تجربه مفیدی برای دانش آموزان باشد.

آموزش دانش آموزان اول ابتدایی والدین و معلمان آنها، جلب مشارکت نهادهای آموزشی و پرورشی در اجرای برنامه های آموزشی دانش آموزان مقطع پایه اول ابتدایی در طول سال تحصیلی و توسعه ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای گسترش برنامه های آموزش مدیریت مصرف آب به عنوان راهبردهای این جشنواره محسوب می شوند.

جشنواره نخستین واژه در مدارس ۱۰ شهر مراکز شهرستان استان کردستان با حضور دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برگزار خواهد شد.

این جشنواره به روال سال‌های گذشته قرار است با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌‌های مختلف شهرستانی، امور آب و فاضلاب شهری، شهرداری‌ها و اعضای شوراهای شهر و اولیا و مربیان دانش‌آموزان به صورت همزمان برگزار شود.

این جشنواره در سالجاری آموزش ۵۰۰ هزار دانش آموز، ۲۰ هزار معلم و ۲۰ هزار اولیای دانش آموزان در سراسر کشور را هدفگذاری کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

    شرکت آب و فاضلاب استان کردستان یک شرکت در شهر سنندج می باشد

      نظرات