ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی صنعتی ساز تا افق ۱۴۰۴

ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی صنعتی ساز تا افق ۱۴۰۴

www.BanaNews.irوزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: توانمندی های کشور در زمینه تولید صنعتی مسکن به حدی رسیده است که می توانیم تا سال ۱۴۰۴ هجری – شمسی ۵ میلیون واحد مسکونی را به صورت صنعتی و نیمه صنعتی بسازیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، مهندس مهدی غضنفری با بیان اینکه براساس سند چشم‌انداز کشور تا سال ۱۴۰۴ هجری-شمسی باید ۱۵ میلیون واحد مسکونی ساخته شوند اظهار داشت: معنی این حرف آن است که ما علاوه بر سرعت بالای کنونی در بخش ساخت وساز کشور نیازمند تعریف روش های ساخت واحدهای مسکونی نیز هستیم.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکونی که توسط شرکت مپسا و با هدف سازه صنعتی متفاوت ساخته شده بودند تصریح کرد: چنین موفقیت هایی که حاصل آن مولودی به نام واحد مسکونی صنعتی ساز است ساخت و ساز با نگاه و روشهای متفاوتی را اثبات می کند که می تواند نقش بسزایی در افزایش کیفیت، سرعت و کاهش قیمت داشته باشند.

سرپرست وزارت صنایع و معادن ادامه داد : اگر چنین روشهایی را در ساخت و ساز کشور دنبال کنیم تا سال ۱۴۰۴ می توانیم ۵ میلیون واحد مسکونی را به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در کشورمان بسازیم که حاصل این کار صرفه جویی ۵/۴ میلیون تن فولاد، ۱۵ میلیون تن سیمان، ۵۵ میلیارد کیلووات ساعت برق و با قیمت پایه سال ۸۸ صرفه جویی نیم میلیارد تومان هزینه است.

مهندس غضنفری با اعلام اینکه تاکنون ۳۰ کارخانه تولیدی صنعتی مسکن مجوز احداث گرفته است گفت: تعداد این کارخانه ها می تواند به ۲۳۰ شرکت افزایش یابد. وی ضمن تقدیر از وزارت مسکن و شهرسازی که با قبول ساخت واحدهای مسکونی با شیوه های نوین ساخت صنعتی مسکن را در ورطه آزمون قرار داد خاطر نشان کرد : نباید کسی انتظار داشته باشد که روند ساخت واحدهای مسکونی با تامین نیاز کشور متوقف شود چرا که در هر حال ساختمان هم دارای یک عمر مفید است که پس از آن باید نوسازی شود.

 

 

    نظرات