تغییرات فصلی اجاره بها زود گذرند

تغییرات فصلی اجاره بها زود گذرند

www.BanaNews.irاستاندار تهران با تأکید بر اینکه نیازهای مسکن استان را پاسخ خواهیم داد گفت: کسی نباید روی برخی تغییرات فصلی و زودگذر قیمت اجاره بها حساب باز کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر مرتضی تمدن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همواره در خرداد ماه شاهد تحرکاتی در بازار اجاره هستیم، اظهار داشت: این تحرکات اندک قیمتی که در فصل خاصی رخ می دهد را نباید به حساب کل سال گذاشت چرا که این تغییرات زودگذر هستند.

وی با اشاره به اینکه نان برخی ها در ارائه آمارهای غیر واقعی از قیمت ها ونگران کردن مردم است، ادامه داد: کسی نباید روی تغییرات فصلی و زودگذر بازار اجاره برای خود حساب باز کند.

استاندار تهران ، بازار مسکن و قیمت های آن را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: بدیهی است که با پاسخ دادن به نیازهای مسکن از قیمت و اجاره بهای آن نیز کاسته می شود.

وی از به بهره برداری رسیدن ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان تهران طی نیمه اول امسال خبر داد و افزود: با ادامه چنین روندی ثبات هرچه بیشتری را در بازار مسکن استان پیش بینی می کنیم.

تمدن به افرادی که با دادن آمارهای غیر واقعی مردم را نگران می کنند توصیه کرد دنبال راه دیگری برای کسب درآمد باشند و اظهار داشت: وقتی تعداد بیشتری از واحدهای مسکونی در دست ساخت به بهره برداری برسند،‌این افراد نیز متوجه خواهند شد که دامن زدن به مسائلی مانند اجاره بها سودی برای آنها ندارد.

استاندار تهران تعداد کل متقاضیان این استان در طرح مسکن مهر را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: به همین تعداد واحد مسکونی مهر نیز برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان استان در دست ساخت است.

وی با تأکید بر تسریع در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان گفت: علاقمندی افراد به سکونت در شهرهای جدید مانند پرند و پردیس حاکی از جذابیت این شهرها برای افراد فاقد مسکن است.

گفتنی است روز گذشته ۱۰۶۹۲ واحد مسکونی در استان تهران بصورت همزمان به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان شد که اولین افتتاح واحدهای مسکونی استان تهران در سال ۹۰ محسوب می شود.

 

 

    نظرات