پیش بینی 1300 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 100 دستگاه اتوبوس یورو 5

پیش بینی 1300 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 100 دستگاه اتوبوس یورو 5

پیش بینی 1300 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 100 دستگاه اتوبوس یورو 5

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برای خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید یورو 5 در مشهد به 1300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی حسینی پویا با بیان این مطلب، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت های وزارت دفاع مقرر شده 100 دستگاه اتوبوس جدید یورو 5 خریداری شود که برای این منظور اعتباری معادل یک هزار و 300 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پیش پرداخت 320 میلیارد ریالی به این منظور طی دو ماه گذشته، بیان کرد: بر این اساس 100 دستگاه اتوبوس LOW ENTRY کف کوتاه با استاندارد یورو 5 پس از تحقق قرارداد وارد سیستم ناوگان اتوبوسرانی مشهد می شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: از اتوبوس های با استاندارد یورو 5 تا کنون در مشهد استفاده نشده و با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و لزوم حفظ هوای پاک به ویژه در کلانشهرها، موضوع خرید این اتوبوس ها در اولویت قرار گرفته است.
حسینی افزود: بسته به شرایط و اقتضائات هر کشور، استانداردهای مختلفی نیز برای ناوگان اتوبوسرانی هر کشور مطرح می شود که استاندارد حال حاضر در کشورما نیز یورو 5 است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت طرف قرارداد در مرحله تامین قطعات است، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی انتظار می رود اتوبوس ها طی 6 تا 8 ماه آینده به مشهد تحویل شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه هم اکنون 1733 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مشهد فعال است، گفت: بر طبق برنامه زمانبندی هر ساله باید بخشی از ناوگان فرسوده از رده خارج شده و ناوگان جدید جایگزین آن شود.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات