عزم جدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و وزارت نیرو بر توسعه فعالیت...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای مهندس آهویی مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی،تعرفه و خصوصی سازی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور: در اولین نشست مدیران آب منطقه ای و گردشگری استان‌های شمالی(مازندران،گیلان وگلستان ) با اشاره به مبادله تفاهم بین دو وزارتخانه در حوزه گردشگری آبی گفت: وزارت نیرو و گردشگری تأکید دارند که باید سازمان‌ها و شرکت ذیربط در استان‌ها در این زمینه گام جدی برداشته و نتایج کار خود را هر دو هفته یکبار به وزارتخانه های خود اعلام نمایند.

ایشان با بیان اینکه توسعه فعالیت گردشگری بخشی از مطالبات دولت و مردم شریف کشور ما است، از شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست چالش‌ها و مشکلات و محدودیت‌های اجرای تفاهم‌نامه را شناسایی تا راهکار مناسب برای عملیاتی شدن آن برداشته شود .

وی ظرفیت استان‌های شمالی را در بخش گردشگری آبی بسیار زیاد برشمرد و گفت: این استان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه دریا، رودخانه ها، تالاب‌ها، سدها و آب‌بندان‌ها دارای ظرفیت بالایی هستند که باید زمینه حضور بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری را فراهم نمود .

آهویی با تأکید بر تداوم برگزاری اینگونه جلسات تصریح کرد: آنچه مهم است عملیاتی کردن شیوه‌نامه و برطرف کردن نقاط ضعف مسیر اجرا است وگرنه این شیوه نامه در سال ٩١ از سوی آب کشور تهیه ولی عملیاتی نشد. اما با اراده و عزمی که امروز در سطح ملی وجود دارد امیدواریم تا پایان امسال شاهد حداقل یک الی دو طرح در استان‌ها باشیم .

در ادامه مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به جاذبه های گردشگری در استان های شمالی تصریح کرد: این جاذبه ها هم به صورت طبیعی و هم انسان ساخت وجود دارد و مردم کشور ما گرایش زیادی برای حضور در چنین محیط هایی و استفاده از آن را دارند .

یخکشی افزود: ما در استان مازندران علاوه بر جاذبه‌های گردشگری در بخش آب، مباحث میراث تاریخی فراوانی داریم که مباحث آن مغفول مانده یا آنکه زیاد بدان پرداخته نشد. به عنوان نمونه سد قدیمی و تاریخی عباس‌آباد تنها سد تاریخی با قدمت بیش از ۴٠٠ سال در حال بهره‌برداری است و یا میراث آبی طبیعی زیادی داریم که بدان پرداخته نشد.مانند شبکه هراز که قدمت چندین صدساله و یا هزار ساله دارد و ما هنوز نتوانستیم آن را خوب ارائه و معرفی نماییم و اگر در مورد تأسیسات و میراث آبی سخن به میان آید، قطعاً اذهان عمومی در کشور و حتی استان ما به سوی تأسیسات آبی شوش و یا قنات یزد می رود.در حالیکه در بخش آب سطحی با توجه به اقلیم شمال کشور به ویژه مازندران، ما تاسیسات آبی و میراث طبیعی به جای مانده زیادی داریم که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند .

ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش گردشگری آبی کار مشترک بسیار خوبی بین آب منطقه‌ای و سازمان‌های گردشگری در استان‌های شمالی شروع شده و این دو دستگاه کار زیاد انجام نشده ای دارندکه باید انجام دهند ، اظهار امیدواری نمود با ضوابطی که ابلاغ شده و شرایطی که فراهم گردید، ان‌شاءالله استفاده حداکثری از منابع وتاسیسات موجود به عمل خواهد آمد .

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در پایان ضمن اشاره به برخی از چالش ها در حوزه گردشگری آبی از جمله قیمت‌گذاری طرح‌ها برگزاری چنین نشستی را سبب استفاده مضاعف از سرمایه گذاری های انجام برشمردو بر بهره‌گیری اصولی و مناسب از میراث طبیعی به جای مانده تاکید و ایجاد اشتغال مناسب که سازگاری بهتری با محیط زیستمان دارد تاکید نمود .

در این جلسه همچنین آقای مهندس فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اقدامات خوب و مشترک آب منطقه‌ای مازندران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: استان مازندران در این امر پیشگام بوده و ما در استان مناطق متعدد نمونه  گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی داریم، مشکلات بین دو دستگاه را با گفتگو به نوعی حل کردیم و تجربه خیلی خوبی در این زمینه وجود دارد . هم‌اکنون مشکلاتی که در این حوزه داریم مربوط به سایر دستگاه‌ها است که انشاالله یکی پس از دیگری حل خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای مازندران

شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات