هیچ خطایی در مدیریت سیلاب را نمی پذیریم/ مدیران مهندسی رودخانه...

با حضور مهندس محمد حاج رسولی ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع اب ایران جلسه هم اندیشی با مدیران مهندسی رودخانه کشور با هدف انتقال تجارب تخصصی مدیریت سیلاب های اخیر دراستانهای گلستان، خوزستان و لرستان به سایر استانها روز شنبه 20 مهر ماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل از شبکه خبری آب ایران مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این نشست، ضمن تشکر از زحمات مدیران مهندسی رود خانه درگیر با موضوع سیلاب در  ابتدای سال جاری  بر اهمیت توجه بیش از پیش بر موضوع مدیریت سیلاب در سطح شرکت های تابعه تاکید کرد و گفت : طبق پیش بینی های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال 99-98 دور از انتظار نیست وحسب دستور وزیر نیرو ، هیچ خطایی از شرکت های زیر مجموعه در مدیریت موضوع رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.

وی  همچنین از مدیران مهندسی رودخانه خواستند تا درخصوص موضوع اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوامع محلی هر منطقه با همکاری روابط عمومی اقدام کنند.

مهندس حاج رسولی ها در انتهای سخنان خود مجدداً از همکاران خواست تا نهایت تلاش و دقت خود را برای تسریع در انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه، ثبت نقشه های حد بستر و حریم رودخانه در سامانه کاداستر ملی و برخورد قاطع باتصرفات غیر قانونی بعمل آورند.

در این نشست خانم مهندس جعفری مدیر کل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران هدف از این نشست را انتقال تجارب تخصصی مدیریت سیلاب های اخیردراستانهای گلستان، خوزستان و لرستان به سایر استانها ذکر و اظهار امیدواری کرد تا به پشتوانه درس آموخته های جدید و تاکید بر محورهایی که باید تقویت شود شرکتهای آب منطقه ای  بتوانند خود را برای مواجهه با سیلاب های احتمالی آتی مجهز کنند.

وی بررسی و کنترل  اهم اقداماتی که باید توسط شرکت ها با حساسیت جدی تری در زمینه مدیریت رودخانه ها صورت پذیرد از جمله: آزادسازی و بازگشایی مسیر رودخانه ها و گلوگاههای آبگذری سیلاب،‌تسریع در مطالعه حد بستر و حریم رودخانه را از جمله اهداف این نشست ذکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات