سیلاب مزارع مغان را تخریب کرد

سیلاب مزارع مغان را تخریب کرد

به دنبال بارش‌های شدید در منطقه مغان بخش عظیمی از مزارع شهرستان‌های بیله‌سوار، جعفرآباد، پارس‌آباد و اصلاندوز از بین رفت.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، در بارش‌های شب گذشته و صبح امروز در بخش‌هایی از شهرستان بیله‌سوار و جعفرآباد بخش عظیمی از مزارع گندم و عدس ‌تخریب شد به طوری که در جعفرآباد بارش شدید باران و سیلاب مزارع عدس و کشت آن را نابود کرد.

در این شهر بارش به حدی بود که در کمتر از پنج دقیقه در تمام معابر و خیابان‌ها سیل به راه افتاد و چند‌ خانه قدیمی و فرسوده تخریب شد.

در شهرستان بیله‌سوار نیز بارش شدید و همراه با رعد و برق اهالی را وحشت‌زده کرد به طوری که در شهرها و روستاهای این شهرستان رودخانه‌های محلی طغیان کرده و معابر و خیابان‌ها پر از آب شد.

سیلاب به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی گرمی نیز خسارت وارد کرد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی گرمی اظهار داشت: جاری شدن سیل در روزهای گذشته و بارش‌های شدید تاسیسات آب و فاضلاب روستایی را در بسیاری ار نقاط تخریب کرده است.

علی محمدی‌راد افزود: خطوط انتقال آب مجتمع بخش انگوت در شهرستان گرمی براثر سیلاب شب گذشته در ۶ نقطه به طول ۹ کیلومتر خسارت دیده است که تلاش برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی میزان خسارات وارده را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و عنوان داشت: بر اثر بارش‌های شدید در یک ماه گذشته خسارات زیادی به تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب روستایی گرمی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش شدید باران در اردبیل نیز که در یک ماه اخیر برای اهالی بارش‌های روزانه همراه با رعد و برق و شدت بارش عادی شده است سبب جاری شدن سیل در برخی از مناطق و آب گرفتگی معابر عمومی شد.

این آبگرفتگی‌ها در سطح شهر اردبیل به حدی بود که در پیاده‌روهای این شهر و جوی‌ها آب با شدت در حال حرکت بود و مردم و عابران نمی‌توانستند از پیاده‌رو برای عبور و مرور خود استفاده کنند که در این شرایط مجبور به گذر از خیابان بودند که این امر ساعاتی اختلال در رفت و آمد خودروها و ایجاد ترافیک را سبب شد.

* رعد و برق سه مصدوم برجای گذاشت

در شهرستان مشگین‌شهر نیز رعد و برق سه مصدوم بر جای گذاشت.

رعد و برق همراه با گرد و غبار و به دنبال آن سیلاب در منطقه مشگین‌شهر به ویژه مناطق ییلاقی این شهرستان خسارات هنگفتی را برای عشایر منطقه بر جای گذاشت.

در این حادثه علاوه بر مصدومیت سه نفر چند راس گوسفند و دام سبک نیز تلف شدند.

گرد و غبار و تغییر ناگهانی هوا در مناطق عشایری علاوه بر تخریب چند آلاچیق عشایری سبب وحشت عشایرنشینان شد به طوری که با حضور نیروهای امدادی در منطقه حادثه‌دیدگان به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر انتقال یافتند.

ایرج آقایی، رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر اظهار داشت: هم اکنون اقدامات اولیه از جمله برپایی چادرهای اضطراری و توزیع اقدام مورد نیاز در بین آسیب‌دیدگان انجام شده است.

بارندگی شدید در شهر انگوت از توابع گرمی نیز سبب جاری شدن سیل و به هم خوردن نظم عمومی و وارد آمدن خسارات به این شهر شد.

در پی جاری شدن این سیل تعداد زیادی از خانه‌های این شهر دچار آبگرفتگی شده و به ۱۰ منزل مسکونی و چند‌ خودرو خساراتی وارد شد.

جاری شدن سیل آسیب جانی نداشت و شهرداری این شهر با همراهی عوامل دیگر در حال بازسازی و روان‌سازی رفت و آمد در خیابان‌ها هستند و هنوز از میزان دقیق خسارات وارده اطلاعی در دست نیست.

 

 

    نظرات