دومین جلسه فصلی ادارات منابع آب شهرستانهای تابعه استان در شرکت آب...

دومین جلسه فصلی مدیران منابع آب شهرستانها با موضوع بررسی وضعیت مطالبات و عملکرد احیاء و تعادل بخشی در نیمه اول سال جاری، در ۲۱ مهر ماه 98 با حضور مدیر عامل، معاونین شرکت آب منطقه ای و مدیران ادارات منابع آب شهرستانهای تابعه استان در محل سالن جلسات آب منطقه ای کردستان برگزارشد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، در این جلسه مهندس کامران خرم مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات موثر ادارات منابع آب شهرستانهای تابعه هدف از تشکیل این جلسه را تغییر نگرش مثبت مدیریت و کارکنان منابع آب عنوان کرد.

مهندس کامران خرم ضمن تشریح پاره ای از مسائل و چالشهای شرکت گفت: مدیران ادارات منابع آب شهرستانها باید دغدغه وصول و احقاق حقوق دولت را در اولویت کارهای خود قرار داده و با تشکیل جلسات منظم و مستمر از تمامی ظرفیتهای موجود در راستای تحقق اهداف شرکت آب منطقه ای، استفاده نمایند.

وی در ادامه در خصوص سامانه ساماب گفت: سامانه ساماب در جهت افزایش سرعت، دقت و ارتقای راندامان کاری در انجام بخشی از امور حفاظت و بهره بردارری منابع آب بوده و توجه به این سامانه از ضروریات است و بایستی اطلاعات لازم در اسرع وقت و با دقت بالا در این سامانه بارگزاری گردد.

در ادامه این جلسه عرفان مومن پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای با اشاره به اینکه بیشتر مطالبات این شرکت در حوزه صنعت و کشاورزی است اظهارداشت: در نصب کنتورهای هوشمند و میزان مطالبات این شرکت از واحدهای خدماتی و صنعتی نیز در تلاشیم به یک راندمان مناسب و قابل قبولی دست یابیم.

وی در ادامه جلسه ضمن ارایه گزارشی مبسوط از عملکرد ادارات منابع آب شهرستانها در حوزه تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب، گفت: از وظایف  مهم ادارات تابعه شرکت آب منطقه ای در بخش تعادل بخشی انسداد چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، برگزاری جلسات شورای حفاظت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، تعامل هرچه بیشتر با نیروی انتظامی، مطبوعات و رسانه ها، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات،  جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و دیگر ادارات وزارت نیرو می باشد.

عرفان مومن پور عملکرد شهرستانها در حوزه احیاء و تعادل بخشی در 6 ماهه اول سال 98 را مطلوب دانست و اظهار کرد: براساس بررسی های بعمل آمده در ۶ ماهه اول سال جاری ادارات منابع آب شهرستانهای دیواندره، سنندج و کامیاران به ترتیب رتبه های اول تا سوم در بخش تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب را به دست آوردند.

وی در ادامه افزود: این شرکت خود را ملزم به رعایت محورهای 11 گانه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی می داند و در اجرای آن بسیار مصمم و مجدانه تلاش می کند.

مومن پور در خصوص انسداد چاه های غیرمجاز اظهار داشت: در شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز باید چاه هایی در اولویت انسداد قرار بگیرند که در حوضه آبخوان هستند و امکان وارد آوردن خسارات به آبخوان ها را دارا بوده و یا چاه هایی که منافع عمومی را تهدید می کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان در خاتمه جلسه گزارش جامعی از عملکرد ۶ ماهه اول سال 98 حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت ارایه داد و گفت: شناسایی 250 حلقه چاه غیرمجاز و 178 مورد انسداد، 1/2 میلیون متر مکعب برگشت آب به آبخوان، فعال کردن 28 اکیپ گشت و بازرسی، توقیف 5 دستگاه حفاری غیرمجاز، توقیف 8 دستگاه ماشین آلات برداشت غیرمجاز شن و ماسه، نصب 20 دستگاه کنتور هوشمند، برگزاری 36 جلسه شورای حفاظت (22 مورد شهرستانی)، شناسایی 467 مورد دخل و تصرف غیرمجاز در بستر رودخانه با 107 هکتار اراضی زیر کشت که تا شهریور ماه حدود 6 هکتار آن رفع تصرف شده، توقیف 25 دستگاه موتورتلمبه غیرمجاز و برگزاری 70 مورد برنامه فرهنگی در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، از جمله اقدامات حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان در نیمه اول سال 98 می باشد.

در ادامه جلسه مدیران امورمنابع آب شهرستانهای تابعه نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود در حوزه های کاریشان پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات