اعلام آمادگی خیرین استان اصفهان در حفاظت از محیط زیست

اعلام آمادگی خیرین استان اصفهان در حفاظت از محیط زیست

به گزارش «پارما» ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن خیریه بهداشتی و درمانی حضرت ابوالفضل (ع) "حامیان بیماران کلیوی و قلبی" با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان های صنعتی کشور است به توسعه ناپایدار گذشته در این استان اشاره کرد و افزود: نمونه بازر این توسعه ناپایدار، استقرار صنایع متعدد در بخش کوچکی از مرکز استان و در  شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان است.

وی با تعریف و تبیین مبانی توسعه پایدار گفت:  فعالیتی همسو با محیط زیست است که  ضمن توجیه اقتصادی، برهم زننده نظم جتماعی نبوده و علاوه بر عدم تخریب محیط زیست، حفظ حقوق نسل های آینده را نیز حفظ کند.

حشمتی با تاکید بر اهمیت و ارزش های چهارگانه محیط زیست شامل: توجیهات منفعت طلبانه، توجیهات بوم شناختی، توجیهات اخلاقی و زیبا شناختی اظهار داشت: هر یک از این چهار ارزش به تنهایی کافی است تا افراد جامعه برای حفاظت محیط زیست تمامی تلاش خود را به کار برند.

وی با اشاره به تاریخ، هنر و تمدن استان اصفهان اظهار داشت: این استان با توجه به اینکه در بسیاری از بخش ها توسعه یافته به شمار می آید، لیکن در بخش محیط زیست نیازمند اقدام های بنیادینی است که تاکنون به آن توجه نشده است.

حشمتی با اشاره به راهبرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان در زمینه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: اصفهان در صورتی به شاخص های مطلوب زیست محیطی دست می یابد که همه آحاد و افراد جامعه به خصوص فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مجموعه تاثیرگذاران جامعه در ایفای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به محیط زیست نقش آفرین باشند و ضمن شناسایی وظایف خود در این خصوص با محیط زیست استان همراهی کنند.

وی پیگیری اخذ اعتبارات ملی برای دستگاه های فرا بخش محیط زیست،ایجاد حس مسئولیت اجتماعی در بین تصمیم گیران و تسهیل در ارائه خدمات محیط زیستی به مراجعین را، علی رغم کمبود امکانات این اداره کل، از مهمترین فعالیت ها و اقدام های این دستگاه طی شش ماهه گذشته عنوان کرد.

در پایان این نشست، احمد فامیل دردشتی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان اصفهان و مدیرعامل خیریه حضرت ابوالفضل(ع) ضمن جمع بندی مباحث، آمادگی اعضای مجمع خیرین سلامت و انجمن متبوع خود را برای فعالیت و مشارکت در حفاظت از محیط زیست اعلام کرد.

در این نشست تعدای از روسای ستادی اداره کل حفاظت محیط زیست استان حضور داشتند و گزارشی از وضعیت کیفی هوای اصفهان به صورت مقایسه ای نیز نسبت به سال گذشته از سوی رئیس اداره آزمایشگاههای حفاظت محیط زیست استان به حاضران ارائه شد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات