فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در بین دانش آموزان

مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان با تاکید بر اهمیت مصرف منابع آب در کشور، گفت: باید با هدایت آموزش به دل مهدهای کودک و دبستان ها از همین سنین برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برنامه ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان در نشست مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار کرد:اصلاح الگوی مصرف در جامعه نیازمند بازتولید فرهنگی و به عبارت دیگر فرهنگ سازی است .

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه دانش آموزان مخصوصا در دوره ابتدایی بیشتر پذیرای مفاهیم جدید می باشند ، می توانند به عنوان عوامل آموزشی عمل کرده و رهبران این تفکر در خانه و رشد دهنده آگاهی شهروندان در مورد مصرف بهینه آب باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: آموزش و پرورش با استفاده از برنامه هایی مانند آموزش های ویژه معلمان ، بازتولید محتوا های آموزشی بر مبنای آموزش های مرتبط با آب و مصرف صحیح آن ، تهیه و تولید رسانه های آموزشی ویژه مرتبط با آب ، آموزش های میدانی و گردش های علمی ، برگزاری همایش ها و مسابقات مرتبط می تواند نقش به سزایی در ایجاد فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه ایفا کند.

ملایی تصریح کرد: آموزش و پرورش می تواند در کنترل عوامل موثر و مدیریت عملی و سنجیده تاثیر آموزش بر رفتار دانش آموزان ، تا حد قابل توجهی از هدر رفت آب جلوگیری کرده و با کمک به حل بحران آب از مشکلات احتمالی آینده بر سر منابع آبی جلوگیری کند.

وی بیان کرد: کاهش چشمگیر متوسط میزان بارندگی سالانه در استان هرمزگان ، بروز خشکسالی‌ها، برداشت بی‌رویه از منابع آب های زیرزمینی و مصرف بی‌رویه، بیانگر وضعیت نا مطلوب آب در این استان است، بنابراین باید نسبت به اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب اقدامات جدی انجام داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آموزش و پرورش را کلید توسعه جامعه دانست و گفت: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه سرمایه انسانی است و راه رشد کشور در کلاس‌های درس، مدرسه و نگاه معلم است.

وی افزود: در نظام آموزش و پرورش بیش از آن که به دانش نیاز باشد به نگرش و بینش نیاز است زیرا انسان‌های با سواد بدون نگرش ، کارآیی ندارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات