اعتبارات عمرانی استان تهران افزایش می یابد

اعتبارات عمرانی استان تهران افزایش می یابد

www.BanaNews.irاستاندار تهران از افزایش بودجه عمرانی تهران خبر داد و گفت: اعتبارات جذب نشده عمرانی سال گذشته استان تهران قابل توجه است که باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که به منظور توزیع اعتبارات تملک دارایی هایی سرمایه ای این استان برگزار شد،افزود: بودجه ای که بین شهرستان ها و دستگاه ها توزیع شد، یک بخش از بودجه عمرانی استان تهران است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات نباید مانع تاخیر در اجرای طرح ها شود، گفت: سرجمع بودجه عمرانی استان تهران، پایان امسال عدد بزرگ تری از سال گذشته خواهد شد.

استاندار تهران، توجه به اولویت ها را در اجرای طرح های عمرانی و تخصیص اعتبارات ضروری برشمرد و افزود: تلاش و پیگیری بی وقفه در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده، باید در دستور کار تمام مدیران استان و فرمانداران قرار گیرد.

تمدن، نقش فرمانداران را در تحقق اهداف بودجه امسال پررنگ تر دانست و از معاونت های استانداری خواست تا هرچه زودتر با فعال کردن ستادی ویژه نسبت به مبادله موافقت نامه ها اقدام کنند.

وی ازفرمانداران نیز خواست، نشست کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان ها را در نخستین زمان ممکن برای توزیع اعتبارات هریک از شهرستان ها برگزار کنند و افزود: ستاد استانداری تهران نیز برای هماهنگی و پشتیبانی در همان روز فعال است.

استاندار تهران، سرکشی به شهرستان ها، حضور در فرمانداری ها، هماهنگی با فرمانداران، حضور موثر در نشست های شورای برنامه ریزی و توسعه، توجه به ردیف های متمرکز و جذب اعتبارات ملی را از وظایف و مسوولیت های مدیران استانی برشمرد.

وی اعتبارات جذب نشده عمرانی سال گذشته استان تهران را قابل توجه خواند و بر لزوم تعیین تکلیف این اعتبارات تاکید کرد.

افزایش سهم تهران از بودجه عمرانی کشور

معاون برنامه ریزی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: بودجه عمرانی مصوب مجلس برای سال ۹۰ حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در کل کشور است که شش هزار میلیارد تومان آن به استان ها اختصاص یافته و ۲۹ هزار میلیارد تومان آن در اختیار دستگاه های ملی قرار گرفته است.

نعمت الله ترکی سهم استان تهران را از بودجه عمرانی استان های کشور ۲۳۳ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۵/۶ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد بودجه عمرانی در اختیار دستگاه های ملی است، تلاش و کوشش مدیران دستگاه های اجرایی را برای جذب اعتبارات ملی خواستار شد و گفت: برآوردها این است که با پیگیری مدیران استان، بودجه عمرانی امسال به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران همچنین جدول بودجه ۲۳۳ میلیارد تومانی عمرانی سال ۹۰ این استان را تصویب کرد.

 

 

    نظرات