قیمت میلگرد ترکیه‌ای در سراشیبی؛ میلگرد ژاپنی در سربالایی

قیمت میلگرد ترکیه‌ای در سراشیبی؛ میلگرد ژاپنی در سربالایی

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irاوایل هفته قبل صادرکنندگان مقاطع ترکیه قیمت‌ها را بالا بردند، ولی پس از آن مجبور شدند قیمت‌ها را به سطح قیمت‌های اوایل ماه برسانند چون خریداران در مقابل رشد قیمت‌ها مقاومت کردند. افزایش تقاضای داخلی نیز کوتاه‌مدت بوده و معاملات قراضه هنوز بسته نشده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مرکز خدمات فولاد ایران، ادامه روند بازار بسته به این مطلب است که چه کسی زودتر عقب‌نشینی کند. خریداران که باید به زودی موجودی انبارها را تکمیل کنند یا عرضه‌کننده‌ها که مدت‌هاست در تلاشند تا محصول خود را در بازار‌های خارجی به فروش برسانند؟ ولی انتظار می‌رود بازار میلگرد این کشور با توجه به پیروزی مجدد حزب حاکم در انتخابات روز یکشنبه، باثبات باشد. گرچه احتمال دارد در کوتاه‌مدت قیمت‌ها باز هم نزولی باشد، فعالان بازار سود بیشتری نسبت به نیمه اول سال کسب کرده‌اند، از این رو راضی‌اند.

قیمت فعلی بازار داخلی ۸۶۴ تا ۹۱۵ دلار با ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که اندکی نسبت به ۹۲۱ دلار هفته قبل افت داشته است. قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه بین ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار فوب است و برخی به دنبال فروش در ۷۴۰ دلار درب کارخانه در بازار عراق هستند. اغلب کارخانه‌ها تا اواسط جولای پیش‌فروش کرده‌اند، البته باید ماه رمضان و افت قیمت‌ها را فراموش نکرد.

همچون یک هفته قبل اغلب خریداران خارجی قیمت‌های میلگرد ترکیه را نپذیرفتند، ولی مصری‌ها تمایل بیشتری به واردات نشان دادند چون تقاضای بیشتری داشتند، ولی اماراتی‌ها با وجود کمبود در بازار داخلی خرید‌ها را عقب انداخته‌اند و منتظر اعلام قیمت تولیدکنندگان داخلی در نیمه دوم ژوئن هستند. عراقی‌ها نیز به دنبال ۲۵ دلار قیمت پایین‌تر در ۷۳۰ دلار فوب هستند.

عربستان نیز در بازار داخلی فعال است و در صورت نیاز به بازار امارات و قطر روی می‌آورد.

عرضه‌کنندگان مفتول نیز با این که اوضاع این بازار همیشه مطلوب‌تر از میلگرد است با مقاومت خریداران روبه‌رو شده‌اند. در هر حال عرضه‌کننده‌ها در بازار مفتول اعتماد بیشتری به اوضاع دارند برخی پیش فروش آگوست را آغاز کرده‌اند یا حتی فروش آگوست را بسته‌اند.

در بازار بیلت اغلب عرضه‌کننده‌ها قیمت را در ۷۰۰ تا ۷۰۵ دلار فوب ثابت نگه داشتند، ولی سر معامله ۵ تا ۱۰ دلار تخفیف نیز می‌دهند. قیمت ۶۸۰ دلار فوب نیز شنیده شده است. مصری‌ها در بازار بیلت ترکیه اندکی فعالند چون در بازار داخلی کمبود موجودی دارند. بیلت جولای سی‌ای اس به ترکیه به طور متوسط ۷۰۰ تا ۷۰۵ دلار سی اند اف عرضه شده است.

 

 

    نظرات