حفاظت از تالاب‌ها اولويت دولت در حوزه محيط زيست است

حفاظت از تالاب‌ها اولويت دولت در حوزه محيط زيست است

مدير ملي طرح حفاظت از تالاب‌هاي ايران گفت: در حال حاضر براي بيش از 30 تالاب كشور برنامه مديريت زيست بومي تهيه و برخي از آنها اجرايي شده كه نشان دهنده اولويت حفاظت از اين زيست‌بوم‌ها براي دولت است.

به گزارش«پارما» از ايرنا، علي ارواحي روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تالاب هاي قوري‌گل، قره قشلاق، سولدوز، نوروزلو در آذربايجان‌غربي، شادگان در خوزستان، پريشان در فارس، هامون در سيستان و بلوچستان، ميقان در مركزي، حراي ميناب در هرمزگان، زريوار در كردستان، آلاگل، آلماگل، آجي‌گل در گلستان، چغاخور در چهارمحال و بختياري، زريوار در كردستان، حله در بوشهر و گاوخوني در اصفهان از جمله تالاب هاي داراي برنامه جامع مديريت است.

وي ادامه داد: همچنين همزمان با برنامه مديريت زيست بومي تالاب‌ها، برنامه «سيپا» براي تعدادي از تالاب ها تهيه شده است.

وي بيان كرد: سيپا برنامه‌اي است كه هدف آن ارتقاي سطح آگاهي، آموزش و توسعه ارتباطات در راستاي حفاظت از تالاب‌هاست كه براي برخي تالاب‌ها مانند كاني برازان، گاوخوني و چغاخور اين برنامه تدوين شده و به مرحله اجرا در آمده است.

مدير ملي طرح حفاظت از تالاب‌هاي ايران با بيان اينكه تدوين راهنماها و دستورالعمل‌ها آخرين دستور العمل اين بخش است، گفت: ارزش گذاري اقتصادي تالاب‌ها نيز در حال انجام است و در صورتي‌كه نهايي شود، انتشار آن موجب ظرفيت سازي، مصوب شدن و ابلاغ دستور العمل در سازمان برنامه و بودجه مي شود.

141 تالاب مهم و مصوب در هيات دولت در كشور وجود دارد كه 25 تالاب عضو كنواسيون رامسر هستند؛ از 42 نوع تالاب ساحلي دريايي ، مصنوعي و خشكي 41 نوع در ايران وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات