کیفیت آب زنجان از استاندار بالایی برخوردار است

مهندس سید بهزاد احمدی، مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص کیفیت و کمیت منابع آب استان با رادیو زنجان مصاحبه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،احمدی با اذعان به ذهنیت مردم نسبت به کمیت و کیفیت آب در زنجان،گفت: کیفیت آب باید طبق استاندار لازم باشد در غیر این صورت اگر اصول بهداشتی در جامعه و اطراف منابع آبی رعایت نشود،آلودگی منابع آب گریبان مصرف کنندگان را خواهد گرفت.

وی به عوامل و آلایندگی منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان اشاره کرد و تصریح کرد: زباله های تولید شده توسط انسان، مواد غذایی ،گیاهی،ترکیبات آلی سنتز شده (مصنوعی) ،نفت، مواد شیمیایی ،گرما و فاضلابهای خانگی که با آب مخلوط می شوند،آب را آلوده می کند.

احمدی گفت: آبهای سطحی که در استان زنجان مصرف می شود،توسط عوامل فیزیکی و طبیعی شکل می گیرد و ترکیبات فسفردار و نیتروژن‌دار در این آبها موجب رشد جلبک‌هائی می‌شود که ضمن ایجاد بو و مزه غیر طبیعی آب ، اکسیژن آب را مصرف کرده و باعث کاهش میزان آن و بروز صدمات و تلفات آبزیان می‌شود.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای زنجان،اظهارکرد:کیفیت منابع آب زیرزمینی می تواند بهترین آبی باشد که برای مصرف شرب مورد استفاده قرار می گیرد،چون کمتر در معرض و تهدید آلاینده های طبیعی و صنعتی قرار دارد.

وی، در پایان تاکید کرد:اگر منابع آب آلوده شود و مردم هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه خود نکنند،قطعا محیط زیست سالم هم نخواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات