مصاحبه راديويي مدير عامل برق جنوب استان كرمان در خصوص راه اندازي سامانه هاي خورشيدي تحت حوزه عملياتي شركت

مصاحبه راديويي مدير عامل برق جنوب استان كرمان در خصوص راه اندازي سامانه هاي خورشيدي تحت حوزه عملياتي شركت

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان، عبدالوحيد مهدوي نيا طي مصاحبه اي با راديو روشن استان كرمان در خصوص سامانه هاي خورشيدي راه اندازي شده در 16 شهرستان تحت حوزه عملياتي شركت بيان نمود: خوشبختانه كشور ما بر روي كمربند خورشيدي دنيا قرار دارد و استان كرمان نيز در ذوذنقه طلايي انرژي خورشيدي كشور است به طوري كه ميانگين انرژي دريافتي در روي سطح زمين بيش از پنج كيلو وات بر متر مربع مي باشد.

وي با بيان اينكه استان كرمان يكي از بهترين جايگاه ها در خصوص سرمايه گذاري در خصوص انرژي خورشيدي را دارا مي باشد گفت: تعدادي از سامانه هاي خورشيدي نصب شده متصل به شبكه نمي باشند كه اين موارد بيشتر براي روستاهايي كه فاصله طولاني از شبكه برق دارند استفاده مي شود و اين شركت تا كنون حدود 33 روستا را با نصب 461 سامانه، تامين برق كرده استبه طوريكه در اين خصوص مقام اول را در بين شركت هاي توزيع برق كشور دارا مي باشيم.

وي افزود: همچنين اين شركت 49 گلزار شهدا را  كه در فاصله هاي طولاني از شبكه برق قرار داشتند با هدف صرفه جويي در هزينه ها و استفاده از منابع انرژي پاك و تجديد پذير و حفظ محيط زيست از سامانه هاي انرژي خورشيدي استفاده نموده است.

مهدوي نيا در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: نوع ديگري از سامانه هاي خورشيدي وجود دارد كه متصل به شبكه برق مي باشند و شركت با مشتركين قرارداد خريد تضميني 20 ساله مي بندد.

وي بيان نمود: تاكنون 653 نيروگاه با ظرفيتي بيش از 10 مگاوات در 16 شهرستان تحت حوزه عملياتي شركت نصب و راه اندازي شده است.

آن مقام مسئول ياد آور شد: تا كنون چهار نيروگاه از 653 نيروگاه ذكر شده داراي قدرت بيش از يك مگاوات مي باشند؛ يك نيروگاه 10مگاواتي در شهرستان بافت، دو نيروگاه 5/3 مگاواتي در شهرستان بردسير و يك نيروگاه يك مگاواتي در شهرستان قلعه گنج در حال كار مي باشند.

مدير عامل برق جنوب استان كرمان از احداث نيروگاه هاي خورشيدي، توسط كميته امداد و براي كمك به مدد جويان اين ارگان خبر داد و گفت: تا كنون 649 نيروگاه زير يك مگاوات توسط كميته امداد نصب شده است و مقرر شده كه نيروگاه هاي مذكور با هدف كار آفريني مدد جويان به 2175 نيروگاه برسد.

وي در خصوص نصب نيروگاه هاي خورشيدي در ادارت تصريح كرد: تا كنون در هشت اداره به ميزان 10 كيلو وات سامانه خورشيدي نصب شده و همچنين در هفت مسجد و 24 مدرسه نيز به ميزان 155كيلووات نيروگاه خورشيدي راه اندازي شده است.

مهدوي نيا در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: از ابتداي سال جاري توسط نيروگاه هاي مذكور تامين كرديم كه حدود پنج ميليون كيلو وات ساعت مي باشد و بابت اين رقم چهار ميليارد و سيصد تومان به مشتركين و مالكين اين نيروگاه ها تا كنون پرداخت شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب) یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات