شهردار یزد اظهار امیدواری...

شهردار شهر جهانی یزد از رونمایی از چند عنوان کتاب با موضوع یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: روز پنجشنبه بیست و پنجم مهرماه غرفه ایران به نام روز یزد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین اللل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی اشاره به اینکه یزد امسال به عنوان "پایتخت کتاب ایران" معرفی شده است، اظهار داشت: به همین مناسبت غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب فرانکفورت که از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا می باشد، با رنگ و بوی یزد افتتاح شده است.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: غرفه ایران با نمادهایی از بادگیرها، کاشی‌کاری‌ها و معماری یزد تزئین شده و مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان بین المللی نیز قرر گرفته است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مذاکراتی با ناشران داخلی و بین المللی در مورد ترجمه برخی کتاب‌هایی که در مورد یزد نگارش شده، انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ترجمه کتاب‌های فاخر درباره موضوع یزد باشیم.

عزیزی همچنین از رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی در این غرفه خبر داد و گفت: یکی از این کتاب ها ترجمه کتاب "انسان 250 ساله" شامل مجموعه ای از بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه (ع) است.

شهردار شهر جهانی یزد اضافه کرد: در این مراسم ترجمه آلمانی کتاب "اسلام جزئی از آلمان است" نیز با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت و همچنین مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات و مذاکرات لازم برای اینکه یزد به عنوان "پایتخت کتاب جهان" معرفی شود نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران به وی‍ژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، بتوانیم یزد را در سال 2020 به عنوان "پایتخت کتاب جهان" معرفی کنیم.

هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از روز چهارشنبه بیست و چهارم لغایت یکشنبه بیست و هشتم مهرماه در کشور آلمان در حال برگزاری است.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات