#هرهفته_الف_ب_ایران، با مردم

هفته گذشته به نمایندگی از طرف همه همکارانم در صنعت آب و برق، همه اعم از ستاد وزارت نیرو، شرکت‌های زیرمجموعه و بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق اعلام کردم که تا آخر سال، هر هفته، در یک استان، بهره‌برداری از یک یا چند طرح بزرگ صنعت آب و برق را آغاز خواهیم کرد.

صنعت آب و برق تا پایان سال 1398 بهره‌برداری از 227 طرح را آغاز خواهد کرد و قصد داریم این کار را «همه با هم» انجام دهیم، یعنی مردم، رسانه‌ها و کارکنان و متخصصان صنعت آب و برق در کنار یکدیگر طرح‌های دو صنعتی را که الفبا و زیرساخت توسعه هستند، افتتاح و بهره‌برداری خواهیم کرد .

پویش، تلاشی است که نشان دهیم ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور خویش همت می‌گمارند. الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است .
دو کالای آب و برق چنان در زندگی انسان تنیده شده‌اند که هیچ انسانی نیست که در طول روز بتواند بدون آنها عادی زندگی کند؛ کالاهایی که تا به این درجه ارزش حیاتی دارند، شایسته آن هستند که بیش از گذشته درباره آنها گفت‌وگوی اجتماعی صورت گیرد و حتی در تأملات روزمره مردم درباره زندگی جایگاهی درخور بیابند. پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فرصتی است تا بسیار بیش از گذشته، ما ایرانیان در کنار یکدیگر به دو کالای ارزشمند آب و برق، صنایعی که تأمین‌کننده این دو هستند، جایگاه‌شان در توسعه زیرساختی کشور، اقتصاد آب و برق و مدیریت توأمان عرضه و تقاضای آنها بیندیشیم. من در کنار همه همکارانم در سراسر کشور، مردم ایران را به نگریستن و تأمل کردن در دستاوردها، زیرساخت‌ها و مشکلات و نقصان‌های صنعت آب و برق و البته افتخار کردن به دستاوردهای متخصصان و نیروی انسانی این سرزمین در سراسر کشور دعوت می‌کنم .

اولین هفته این پویش را در استان تهران با افتتاح پروژه پست 63 کیلوولت ... آغاز کردیم. دومین هفته این پویش نیز در استان ایلام برگزار می‌شود؛ طرح‌هایی که در ایلام افتتاح خواهد شد آبرسانی به 91 روستا با جمعیت تحت پوشش 33 هزار نفر را دربرمی‌گیرد که ارزش اقتصادی آنها به 35.4 میلیارد تومان می‌رسد. ساخت 105 کیلومتر خط انتقال، 37 کیلومتر شبکه و 6300 مترمکعب مخازن ذخیره بخشی از کاری است که در قالب این طرح انجام شده است .

آغاز پویش #هر_هفته _الف _ب_ایران با ایام اربعین امام حسین(ع) نیز همراه شده است. وزارت نیرو در کنار سایر دستگاه‌های دولتی مانند سالیان گذشته تلاش وافری برای خدمات‌رسانی به زائران انجام داده است. پانزده مورد از اصلی‌ترین خدماتی که وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه آن برای این ایام انجام داده‌اند به شرح زیر است :

- اصلاح و تکمیل روشنایی پارکینگ‌ها در کلیه پایانه‌ها به میزان 650 هکتار و روشنایی 120 کیلومتر مسیر راهپیمایی زائرین منتهی به پایانه مرزی

- بررسی و اصلاح خطوط انتقال آبرسانی به محل پایانه‌های مرزی خسروی، چزابه و شلمچه
- تأمین تعداد 140 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در محل پایانه‌های مرزی و سرویس‌دهی روزانه بین 4 تا 7 سرویس برای هر تانکر

- استقرار تعداد 8 واحد آزمایشگاه سیار میکروبی و شیمیایی آب به منظور بررسی و کنترل کیفیت آب
- تأمین برق و آب آشامیدنی و بهداشتی در کلیه پایانه‌های مرزی در داخل ایران و وصل3000 مورد انشعابات آب و برق مواکب ایرانی در عراق از شبکه آب و برق عراق

- نصب و راه‌اندازی حمام صحرایی در محل پایانه‌های مرزی و عتبه مقدسه عراق به تعداد 1600 دوش صحرایی
راه‌اندازی 11 دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای، کیسه‌ای و لیوانی
- راه‌اندازی دو حلقه چاه آب بهداشتی در مسیر راهپیمایی زائرین اربعین تا پایانه مرزی مهران به منظور تأمین آب بهداشتی

- ایجاد سوله نگهداری آب‌های بسته‌بندی در محل قرارگاه‌های اربعین وزارت نیرو در پایانه‌های مرزی
- تهیه آب بسته‌بندی و توزیع روزانه 500 هزار بطری در پایانه‌های مرزی و اهدای 5 میلیون بطری آب توسط همکاران صنعت آب و برق

- تأمین آب پایدار در 4 پایانه مرزی مشترک با عراق با دبی 295 لیتر در ثانیه

- استقرار 8 واحد تریلی یخچال‌دار در کلیه پایانه‌های مرزی برای خنک‌سازی آب بسته‌بندی

- اجرای کامل طرح جامع آب و برق و شبکه فاضلاب در پایانه مرزی چذابه
- اجرای خط انتقال آبرسانی به طول 4 کیلومتر به قطر 160 میلی‌متر به پایانه مرزی مهران به منظور آبرسانی پایدار به مواکب مستقر در میدان اربعین مهران

- آبرسانی در کلیه پایانه‌های مرزی تانکرهای سیار تا 20 کیلومتر در خاک عراق و در محل تجمع زائرین ایرانی
تقارن #هرهفته_الف_ایران با ایام اربعین حسینی که سراسر شور و یادآور ظرفیت‌های ازخودگذشتگی است، به ما انگیزه‌های مضاعفی برای غلبه بردبارانه بر دشواری‌ها و استقامت برای رسیدن به اهداف توسعه و آبادانی ایران می‌دهد . ما در کنار و زیر سایه مردم، برای مردم، برای داشتن ایرانی آبادتر و تاب‌آورتر، تلاش خواهیم کرد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات